Регистрация

Австрийският мебелен лидер XXXLutz купува дял в Aiko и "Моббо"

Автор: Капитал Daily 18 май 2015

Австрийският лидер в търговията с мебели XLCEE Holding ще придобие дял в българските вериги Aiko и "Моббо", става ясно от съобщение до Комисията за защита на конкуренцията. Така вторият на пазара в страната - "Аико мулти консепт", ще може да разчита на доставки, договорени от чужд гигант, т.е. по-ниски цени. И да се бори с лидера IKEA.

Детайлите по-сделката засега са оскъдни - знае се само, че преговорите се водят отдавна и че става дума за съдружие, а не за цялостна смяна на собствеността. Все пак придобиваният дял вероятно е над 30%, за да осигурява контрол. В момента 100% от собствеността в двете местни вериги се държи от основателя им Мариан Душков. Консултанти казаха, че преди три години и друга европейска верига е преговаряла за придобиване на част от капитала на "Аико мулти консепт", но явно преговорите тогава не са завършили с успех. След кризата на пазара на недвижими имоти и навлизането на IKEA оборотите на местните играчи в сектора спаднаха.

"Аико мулти консепт" е вторият по пазарен дял търговец на мебели в страната след IKEA. Според данните от Търговския регистър през 2013 г. дружеството отчита приходи от малко над 43.3 млн. лв. (срещу 37 млн. лв. за 2012 г.), а "Моббо" - почти 8.2 млн. лв. (през 2012 те са били малко над 7.4 млн. лв.). Приходите на единствения обект на IKEA, който заработи преди почти четири години, са 70 млн лв. (за 2013 г. е последният наличен отчет). Компанията навлезе чрез гръцки франчайзьор.

Веригата Aiko е от четири магазина - два в столицата и по един в Стара Загора и Бургас. Концепцията й включва продажбата на мебели, но също и на декорация, картини, осветителни тела, всичко за кухни и трапезарии, аксесоари за баня, килими и домашен текстил, продукти за бебета. Веригата предлага и услуги като ушиване на пердета, монтаж на корнизи, изнасяне на стари мебели от дома на клиента и др., както и транспорт, доставка и монтаж.

Още на capital.bg

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души