Регистрация

Какво видяхме в магазините на 28 август

Автор: Екип на Регал 12 ноември 2014 , 1 коментар

Тайният клиент на "Регал" посещава по един магазин от девет големи търговски вериги в София месечно.

Фотограф: Shutterstock

CBA жк "Люлин", бул. "Панчо Владигеров" 22, 19 ч.
Бившият мебелен магазин, преобразуван в търговски обект за бързооборотни стоки, разчита на малък паркинг, който видимо не се стопанисва от веригата. Количките са вътре в магазина и около тях е доста мръсно. Като площ магазинът е голям, но касите са само три, малки и неудобни. Първото впечатление на влизане е от невзрачния щанд за плодове и зеленчуци. Почти няма клиенти в 19 ч., работят и трите каси. Под тази, на която се редим, е много замърсено. Енергийна напитка и компресирани салфетки буквално са "застанали на пътя" на стоките, които вървят по линията към чекиращото устройство.

"Билла", бул. "Владимир Вазов" 20, 12.35 ч.
Паркингът пред магазина е обширен и наполовина пълен. Забелязваме паркиран автомобил с брандинг на конкурентна верига с близка локация. Прави ни впечатление, че клиентите в магазина са доста по-малко от колите отпред. В целия обект аранжорите се броят на пръстите на една ръка. Въпреки това регалите са добре подредени и пълни, а магазинът е чист и приветлив. За съжаление същото не може да се каже за тоалетната към него. Персоналът на витрината с обслужване с готовност се отзовава дори само при поглед от наша страна. Работеха само две каси с прогресивно натрупващи се опашки. Не забелязахме нередности при етикетирането в основните категории, които следим.

"Пикадили", City Center Sofia, 15.40 ч.
Обектът е добре подреден, регалите са пълни. Атмосферата е приятна и ведра, както в най-добрите времена под белгийски мениджмънт. Личи си, че първоначалният следпродажбен шок е овладян, поне що се отнася до визията на обекта. Все пак на места открихме по регалите прикрит stockout, например при брашното. Голям постер на входа съобщава, че в магазина текат оферти на дълбок дискаунт от 70%. Открихме ги в различни категории за отделни продукти и на няколко островни стелажа. Няма много клиенти по това време на деня. Остатъците от стоки под собствена марка на бившия собственик на веригата – "Делез груп", все още се разпродават масово на промоция.

"Фантастико", "Люлин" 6, бул. "Джавахарлал Неру", срещу бл. 604, 17.50 ч.
Като под конец аранжирани плодове и зеленчуци, добре измити и тематично подредени, включително по цветове. Топлата витрина и щандът с по-високия клас сирена образуват полукръг, решен в тъмносиво и червено. Секцията с алкохолните напитки е в същите цветове и предлага голямо разнообразие от марки. Между рафтовете цитат на Луи Пастьор ни напомня, че "Бутилка вино съдържа повече философия, отколкото всички книги на света". А за любителите на здравословното хранене салатата "Табуле с булгур" е възможен избор сред разнообразието от салати на витрината. Шестте работещи каси обслужват достатъчно бързо клиентите.

"Т-маркет", ул. "Тодорини кукли" 47, 13.20 ч.
Между регалите се минава трудно, тъй като пространството е много тясно. Островни стелажи и количките допълнително усложняват ситуацията. Около охладената витрина с прясно месо движението е почти изцяло блокирано, тъй като група възрастни клиенти се борят с неточностите в етикетирането на продукт в акция. Прясното месо на витрината с обслужване изглежда доста свежо. При готвените храни има богат асортимент, но някои от гозбите имат претоплен вид. При тоалетната хартия регалите са доста рехави. Секцията с козметика е изключително компактна. Асортиментът при душ-гела например се състои само от няколко артикула. Работи само една каса, на която не чухме нито "добър ден", нито "довиждане".

"Кауфланд", бул. "Петър Дертлиев" 56, 16.50 ч.
На паркинга дълга върволица от колички навлиза в платното и препречва движението. Вътре в магазина е спокойно и чисто, а чинно подредени палети за отпадъчните картони от опаковки допълват усещането за добре поддържано търговско пространство. Само няколко разкъсани пакета захар развалят общото впечатление за подреденост. Промоутъри любезно ни демонстрират как надписът на кенчето на известна марка бира променя цвета си, когато не е спазена идеалната температура на изстудяване. Макар че минути ни делят от пиковия час на пазаруване и клиентите са все още малко, работят 7 каси и опашки не се образуват.

"Лидл", ул. "Резбарска" 1В, 13.20 ч.
Просторен и добре подреден магазин на веригата. Широк спектър нехранителни стоки. Хората пазаруват бързо, безпроблемно и с удоволствие. На хладилната стена забелязваме останали продукти от Иберийската седмица. Когато на едната каса се скупчва опашка, веднага отварят втора. Бариерите за паркинга пред магазина са вдигнати, има повече коли, отколкото са пазаруващите вътре. Не изключваме този либерален подход към външните паркиращи да има връзка с непосредствената близост на магазин на "Пени" (в който също го наблюдаваме). Все пак от броя на колите на паркинга минаващите хора си създават впечатление доколко съответният магазин е посещаван.

"Пени", ул. "Резбарска" 1, 12.30 ч.
Пространството в магазина изглежда подредено по-стегнато и добре от предишния път, когато бяхме там. Влиза се по посока, обратна на часовниковата стрелка и има ниска врата с въртящи се прегради към търговската площ вътре в магазина. Ориентирането между регалите е лесно. Прави впечатление засиленото присъствие на охрана. Освен специалната будка с камера, която се набива на очи до входа, регистрираме още трима души с униформи на охранители. Една листовка ни известява, че новост в магазина е опаковането на свежи продукти. На паркинга на магазина има повече коли, отколкото са пазаруващите вътре - явно на хора от съседните офиси.

"Карфур", The Mall, 11.20 ч.
Пространство в магазина е коренно променено, като изглежда, че по-малко артикули са разположени много по-нашироко. Лявата страна (спрямо входа) със стоки на промоция, където бяха предимно нехранителните, липсва. Черната и бялата техника вече са срещу входа. Офисът на "М-тел" го няма, има само щандове за застраховки и за кредити. С разноцветни кръгове на тавана са обозначени островите на отделните сектори. На регал "под шапката" "За дома" е останал надпис "декоративна козметика" и там са разположени керамични чинии. Козметиката е пръсната на повече регали, като пасти за зъби има на два. Щандът за риба изглежда все така пищен. Най-евтиното кисело мляко стои под дискретен надпис за "имитиращи продукти, съдържащи в състава си мляко", но на опаковката му това никъде не е споменато. Белият хляб е по-евтин дори от "Добруджа". Захарта е собствен внос.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души