Регистрация

Какво видяхме в магазините на 28 май

Автор: Екип на Регал 18 юли 2014 , 1 коментар

Тайният клиент на "Регал" посещава по един магазин от девет големи търговски вериги в София месечно.

 
Автор: Shutterstock

  ЦБА, "Слатина", до бл. 41A, 11.45 ч.

Пред магазина ухае приятно на прясно приготвена храна. Две жени продават череши и ягоди. В магазина има много хора, някои от които се познават с касиерките. В сравнение с предишното ни идване асортиментът изглежда доста намален. Предлагането на регала с шампоани и душ-гел продължава да е объркано. Асортиментът е малък, но въпреки това отпред традиционно има "заседнал" човек, затруднен в избора си. За сметка на това разнообразието при тоалетната хартия е голямо. Само от собствената марка на веригата например откриваме три разновидности - базисна, джъмбо и лукс. Работят две каси.

"Билла", бул. "България" 55, 11.20 ч.

Тук кипи живот, усещането е за активни, пазаруващи с желание клиенти. Навсякъде личи фокусът върху темата свежест. Витрината за пресни салати е веднага след секцията с плодове и зеленчуци и излъчва ухания на прясно нарязани продукти. Масирана комуникация на всевъзможни точки из обекта уверява клиентите, че веригата доставя продукти от български селскостопански производители. В някои секции регалите буквално преливат, на места продуктите стърчат от рафтовете. Забелязахме няколко липси в етикетирането, например при ориза и хляба. Струпване от клиенти има основно около експресните каси. Очевидно не е времето за мащабни седмични покупки.

"Пикадили", бул. България 1, 16.50 ч.

Празен магазин. Когато влизаме, сме единствените клиенти вътре. След нас влизат още трима души. Служителите на топлите витрини си говорят, без да ни обръщат внимание. Предполагаме, че смяната на собствениците е оказала влияние върху ентусиазма на персонала и върху асортимента на магазина. Срещаме трудности, докато открием най-евтините продукти по регалите. Цените за килограм са изписани с много малък шрифт. Някои от продуктите под собствена марка липсват, а тези, които са все още по регалите, са с намалени цени. Старите етикети са задраскани и с маркер е дописана новата цена. Единствените клиенти, които си купуват нещо, са хора, които още от входа се отправят директно към касите за цигари.

"Фантастико", бул. "Св. Кл. Охридски" 15, 11 ч.

Магазинът изглежда много добре - свеж, приятен, светъл, чист и добре зареден. Три рафта със захар на един регал са отбелязани с етикети на FF вкус. На тях обаче има марков продукт на производител, чиято цена никъде не виждаме. Около три-четири дами на възраст са скупчени пред захарта и вземат до три-четири пакета. При таксуването на касата се оказва, че макар марката да е друга, цената е като на FF вкус. При ориза един до друг два FF етикета сочат, че пакетът от 1 кг е с цена 0.99 лева, а този от 500 г струва 1.29 лева, вероятно защото е бисерен. Разфасовка от 1 кг обаче липсва. Работят три каси, пред които има опашки. Въпреки това се оказва, че минаваме през касата само за 3 минути.

"Т маркет", ул. "Николай Коперник" 10, 14.15 ч.

В магазина цари оживление и се създава впечатление за изобилие. Има много клиенти, множество островни регали по алеите, мърчандайзери, служители. Една количка за зареждане препречва пътя на пешеходците. Прави впечатление, че надписите на веригата "Най-ниска цена" не отговарят на истината в магазина. Така например това пише над една марка с брашно, а на рафта точно над нея има друга - с по-ниска цена. Същото е и при кравето сирене - в хладилна витрина като такова с най-ниска цена е отбелязано едно, но в щанда на обслужване има и по-евтино. Фактът, че цените на килограм не са изписани върху пакетираните продукти, не помага особено на ценово ориентирания посетител да направи най-добрия избор.

"Кауфланд", бул. "Тодор Каблешков" 3, 14.15 ч.

Пред секцията със захарта обувките ни залепват за пода, а на места все още има недоизмита разсипана захар. Множеството служители, които подреждат стока по стелажите, работят с очевиден ентусиазъм. Регалите са пълни, дори на места препълнени, и продуктите падат, ако извадиш първия на рафта. Дупки по стелажите почти няма. В секцията с основни храни прескачаме разхвърляни кашони, за да достигнем до регала. Островните мрежови стелажи изобилстват от летни оферти на тема грил, градина и други. Отчитаме организацията на регалите в магазина като доста неудобна за клиентите. Обектът е разделен на две части от плътна преграда. Ако в близост до касите на изхода клиент се сети, че е забравил да купи банани, трябва да обиколи отново в кръг целия магазин. Дано поне това решение да работи в полза на продажбите.

"Лидл", ул. "Г. С. Раковски" 126-128, 15.40 ч.

В магазина има доста хора, които създават суматоха. Придвижването с кошница е доста трудно. Магазинът е добре зареден, без липсващи стоки, но самото разположение на регалите и коридорите е доста объркващо. Има и колони, които допълнително затрудняват разминаването, особено когато персоналът зарежда регалите с палетни колички. Заради объркващите коридори всички клиенти са се струпали на една каса, като останалите две седят почти празни. Клиентът пред нас започва да се разправя с касиерката, като друга касиерка напуска своята каса, за да разреши проблема. Оказва се, че касиерката на нашата каса е нова и все още не е наясно с кодовете на продуктите.

"Пени маркет", ул. "Дико Илиев" 6, 14.30 ч.

Пред входа на магазина има сергия за плодове и зеленчуци. Плажен чадър ги предпазва от слънцето. Когато влизаме в магазина, забелязваме, че плодовете и зеленчуците по регалите изглеждат доста по-зле от продаваните на сергията отвън. Клиентите на магазина са предимно пенсионери, които внимателно оглеждат цените и опаковките на продуктите. Промоционалните стоки се рекламират с етикети "Суперцена", но често на по-ниските регали могат да се намерят по-евтини продукти. На острови се предлагат скари, щипки и въглища за барбекю, както и бира и охладено месо. На касите има малко клиенти, които са с по една-две покупки. Касиерката е вежлива.

"Карфур", Bulgaria Mall, 10.14 ч.

Спокойно е, малко клиенти. При хляба етикетите масово не отговарят на продуктите зад тях, на места изцяло липсват. Открихме и на други места продукти без цени, например при кашкавала. Най-евтиното олио се ширеше разкошно на три големи блока от стелажа. За останалите няколко марки бяха отредени общо два скромни рафта. Докато търсехме най-евтиното сирене, се сблъскахме с проблем. Цената на продукт в промоция с разфасовка от 400 г беше отбелязана на регала като за килограм. Стори ни се съмнително ниска. Върху самия продукт нямаше цена. Справка с промо брошурата показа, че въпросната цена наистина е за брой, а не за килограм. Определено заблуждаваща клиентите грешка.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души