Регистрация

Активите на "Дядо Либен" и "Лакрима" вече имат нов собственик*

Автор: Катя Бузник, Весела Николаева, Капитал 22 април 2014 , 3 коментара

Зад новия собственик прозират интересите на Делян Пеевски.

 
Автор: Надежда Чипева

 Млекопреработването трудно може да се нарече секси бизнес. Бързооборотен, раздробен, с високи рекламни разходи и с ниски маржове. Има обаче и едни голям плюс - ако вече имаш наложени марки, бизнесът е сравнително сигурен, дори и по време на криза.

Точно в тази атрактивна част на бранша започва да се формира нова група чрез придобиването на две млечни компании с разпознаваеми марки, фалирали не толкова заради липса на бизнес, колкото заради лоши инвестиционни и финансови решения. Главното официално лице в нея е безизвестна дама от Пазарджик - Силвия Ботева, подкрепена със заеми от държавната Българска банка за развитие. Чрез своя компания тя вече е собственик на активите на две немалки млекопреработвални предприятия - "Лакрима" в Пазарджик и "Дядо Либен" в Копривщица.

*Оригинално заглавие: На КОЙ е млякото?

Още

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души