Регистрация

Големите търговци за бъдещето на онлайн търговията с храни

Автор: Жана Чанкова по Lebensmittel Zeitung 08 април 2014 , 1 коментар

 
Автор: Shutterstock

Ален Капарос, председател на УС на Rewe Group

Целта ни е да съчетаем интелигентно онлайн и реалния ни бизнес

Факт е, че потребителите в Германия стават все по-благосклонни към пазаруването в интернет. Тенденцията се усеща и в сферата на храните. Този тренд не трябва да се пренебрегва, защото в бъдеще ще става все по-ключов. За да се възползваме от плюсовете на този модел, трябва да развием силни онлайн магазини с високо качество на услугите. Оборотите на храни в онлайн канала във Великобритания вече надминаха 5% от общите продажби в бранша. Прогнозите са, че до десет години този процент ще се удвои. В сравнение с британския пазар германският се развива значително по-бавно. Но интересът към онлайн покупки на хранителни продукти става все по-голям, особено сред младото поколение. Така че делът на храните, продадени в интернет, ще расте. Като най-голямото предизвикателство за Rewe виждам интелигентното съчетаване на онлайн търговията със стационарния ни бизнес. В момента работим върху дългосрочни комплексни решения, така че успехите ни в интернет да движат напред реалните продажби и обратно.

Герт Шамбах, управляващ съсобственик в Dohle Handelsgruppe (HIT)

Онлайн движи иновациите в бранша

В сектора на бързообротните стоки в Германия засега успешни уебмодели съществуват само в рамките на тесни пазарни ниши. Не смятам, че в непосредствено бъдеще това ще се промени значително. За да се развива успешно и да разшири териториалния обхват на онлайн търговията с храни, бързообротният бранш трябва да разработи ефективни системи за доставка в кратки срокове. Важно е също да се утвърдят модели за гъвкави доставки в посочено от клиента време, без това да натоварва потребителите с високи допълнителни такси. В сравнение с реалните търговски обеми в сектора оборотите в интернет засега са пренебрежимо малки. Въпреки това онлайн бизнесът вече работи като двигател на иновациите в целия сегмент. Позитивните ефекти от това рефлектират и върху стационарния бизнес.

Марк Фрезе, финансов мениждър на Metro AG

Доставките до дома принадлежат към ключовия ни бизнес

Бизнесът ни стъпва стабилно върху концепцията на мултиканалната търговия. По този начин целим да предложим на нашите клиенти в комбинация най-доброто от двата канала. Онлайн магазинът на Real вече се утвърди като стабилен канал за продажби. Доставките на храни с поръчка в интернтет принадлежат към ключовия бизнес на Cash&Carry дивизията. През 2012 г. оборотът ни от доставени до клиенти стоки достигна 2 млрд. евро. В Германия близо 7% от оборота ни минава през доставки. Смятам за реалистично скоро този дял да достигне 10%.

Ерих Харш, управител на dm-Drogeriemarkt

Логистиката на храни е предизвикателство за търговците

Онлайн магазините в хранителния бранш все още не са масово явление. Причината е в характера на стокитe от този сегмент. От една страна, логистиката на малотрайни стоки е огромно предизвикателство за бизнеса. От друга страна, при храните ценовата конкуренция между търговците е най-силна. Въпреки това онлайн каналът може да бъде успешно допълнение към стационарния бизнес. Той предлага възможности за достъп до клиентски групи, до които контактът през реалните магазини е труден. Според мен мултиканалната търговия заема все по-централно място като концепция в бранша. Тенденцията е в бъдеще да се превърне в базов модел. При храните може би той ще се наложи по-бавно, отколкото в другите сегменти.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души