Регистрация

Европейците предпочитат да плащат с карта по време на почивката си

Автор: Капитал Daily 24 юни 2013 , 3 коментара

Европейците са склонни да увеличават употребата на разплащателни карти по време на лятната си ваканция. Това показва проучване на международната компания за разплащания MasterCard. Според получените резултати жителите на Стария континент предпочитат в по-голяма степен да разполагат с разплащателните си карти, докато са на почивка, отколкото през останалото време от годината.

Изследването е проведено в периода 29 май – 4 юни сред над 3300 души от осем страни – Испания, Италия, Германия, Швеция, Обединеното кралство, Франция, Полша и Украйна.

Картова ваканция

В огромната си част (91%) анкетираните потребители посочват, че носят картите си със себе си, когато са на почивка. За сравнение, делът на тези, които изказват такива предпочитания, докато са у дома, е доста по-нисък – 60%. Освен това над половината от запитаните отговарят, че биха искали да плащат повече с карта по време на почивката си. Най-ясно изразено това се наблюдава при потребителите от Украйна (70%), докато най-нисък е отчетеният дял в Швеция (40%).

Главният мотив за повишения интерес към картовите разплащания по време на ваканцията е удобството, показват резултатите от изследването. Тази причина е посочена от над две трети от потребителите. Страхът от кражба на разполагаемите средства е следващата най-често цитирана причина.

Почти еднакъв е делът на хората, които посочват като мотив за плащанията с карта по време на почивката си сигурността (38%) и липсата на пари в брой на разположение (37%). Скоростта на разплащанията и възможността за по-добро проследяване на разходите също са част от причините, поради които потребителите предпочитат карта.

Същевременно над половината от хората посочват, че "търсенето на банкомат по време на ваканция е загуба на време, което може да бъде прекарано на плажа или в наслаждаване на града". Невъзможността да плащат с карта пък кара почти една трета от потребителите да се чувстват объркани, става ясно още от резултатите от проучването.

Предпочитания в брой

От MasterCard отчитат още, че има и някои случаи, в които потребителите все пак предпочитат да платят кешово. Най-често става въпрос за по-малки разходи за дребни покупки. Почти равен е броят на хората, които са по-склонни да използват пари в брой за покупката на пощенски картички (85%) или на сладолед и закуски (84%), както и за оставянето на бакшиш на сервитьор (83%). Плащането на таксита (77%) и покупката на сувенири (77%) също по-често стават с налични средства, отколкото по електронен път. 

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души