Регистрация

80% от търговските обекти в метрото са пълни

Автор: Мария Койчева, в-к Сега 09 май 2013 , 1 коментар

Въпреки кризата столичният "Метрополитен" не може да се оплаче от интерес към търговските обекти, които отдава под наем по двете линии на подземната железница. С пускането на втория лъч на метрото от "Надежда" до "Лозенец" в края на миналото лято броят на търговските обекти е около 150. От "Метрополитен" обясниха, че около 80% от тях са пълни. Тези, които са празни и е обявен конкурс за тях, са с изтекли договори. "Кандидати има, но има и случаи, в които фирмите не са подготвени и не издържат", обясни Славка Томова от "Метрополитен". По нейните думи има само един-два прекъснати договори. Контрактите обикновено се сключват за срок от три години. Най-желаните обекти са на оживените метростанции като "Европейски съюз", "НДК", "Люлин", "Опълченска", "Сливница", обясни Томова.

През 2012 г. приходите на столичното метро от наеми както на търговски обекти, така и на рекламни елементи са около 3.5 млн. лв. Те са били толкова и предходната година, защото вторият лъч беше пуснат в края на м.г. и приходите от него не са повлияли драстично. "Това са около 6% от приходите ни от експлоатационни дейности. Това е добре, като се има предвид, че при метрото в Лисабон процентът на тези приходи е същият", обясни пред "Сега" директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев. Той призна, че се случва някои конкурси да се обявяват наново заради липса на кандидати, но това не е толкова често. Обикновено това води до нова оценка на наемите, като в повечето случаи се налага понижение.

Последният конкурс за отдаване под наем на търговски обекти столичното метро е обявило в края на април. Той е за 28 обекта. От първия метродиаметър например има свободни места на станция "Сливница", "Люлин", "Вардар", "Константин Величков", "Опълченска", "Г.М. Димитров", "Цариградско шосе". По втория метродиаметър пък се търсят кандидати за свободни помещения на станция "Надежда", "Хан Кубрат", "Лъвов мост", "НДК", "Европейски съюз" и "Джеймс Баучер". Най-ниските наеми са по 5.60 евро на квадратен метър, а най-високите са по 11 евро. Резултатите от конкурса ще станат ясни на 17 май.

В същото време "Метрополитен" търси наематели и за рекламно-информационни елементи, които са с възможност за провеждане на 15 броя рекламни акции. За информационните елементи цената е 15 евро на месец за кв. м, а за акциите - 5 евро на ден за кв. м. Рекламните места в метровагоните на софийското метро пък се отдават под наем срещу 10 евро на месец.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души