Продажбите на козметика за лице продължават да растат
Всеки пети българин си е купил от аптеките медицинска козметика за лице, като основното търсене е било на продукти без консерванти за чувствителна и проблемна кожа, сочи статистиката за България на френския концерн Pierre-Fabre. Продажбите на дневни и нощни кремове, почистващи продукти и слънцезащита за лице имат ръст от 5.8%, което в числа означава оборот от 34.2 млн. лв. Почти една пета от тях се падат на дермокозметиката (по-известна като медицинска), която се продава само в аптеките. Данните бяха съобщени от Нели Николова, регионален мениджър на Pierre-Fabre.
Двоен ръст за дермокозметиката
Дермокозметиката бележи двуцифрен ръст през миналата година, допълва тя. Причините за увеличения интерес към дермокозметиката са две. Едната е, че потребителите слизат от най-високия клас към средния, където е медицинската. Освен това част от потребителите на масовите кремове при по-сериозен проблем с кожата се преориентират към дермопродуктите. От значение е и самото място на продажба. На самите места за продажба - и хипермаркетите, и аптеките, и магазините се предлагаха множество промоции, намалени, покупки "едно плюс едно" в опит да задържат клиентите си.
Търсят се повече натурални продукти
Нели Николова отбелязва, че европейската тенденция е да се търсят все повече натурални продукти и това се забелязва не само при дермокозметиката, но вече работи и при масовите продукти. "Ако през 2011 г. хит бяха кремовете за хидратация, през тази година се очаква ръст в търсенето при продуктите и против стареене, за проблемна кожа и слънцезащита", прогнозира тя.
Ефектите от кризата
Като цяло козметиката не е сред най-засегнатите от кризата сектори. Въпреки че липсва точна статистика за цялата 2011 г., към края на октомври продажбите се бяха свили с 1.3% по данни на AC Nielsen. Засега аптеките продължават да бъдат основно място за продажба на козметика при кремове и продукти за тялото, през тях се извършват покупките на 38% от продуктите. На следващо място са магазините за козметика и дрогериите, които постепенно заемат доста висок дял – 32%. На трето място с 22% са хипермаркетите.
Пазар Според статистиката продуктите на Pierre-Fabre са най-продаваните в аптеките с 6.5% пазарен дял. Марка номер едно в аптеките в България обаче остава Vichy (LÒreal), а брандът на Pierre-Fabre – Avene – е втори. С изключение на Vichy, която задържа развитието си на нивата от 2010 г., всички останали марки бележат двуцифрен ръст. Той е най-видим при Bioderma – 48.9%, следват Pierre Fabre с 21.2% и марката медицинска козметика на немския концерн Beiersdorf – Eucerin – с 13.4%. |