Катарина Якшич, Synovate: За да разберем потребителите, трябва да сме наясно с мотивациите им
Автор: Асен Тонев
Забавлението
Бъдещето на забавлението са преживяванията в реално време. Технологиите, смартфоните, интернет - всичко това направи потребителите нетърпеливи. Те не са склонни да чакат да получат това, което искат. Продуктът ви, брандът ви, трябва да са налични в момента, когато потребителите го поискат.
Контролът
Това е обратната страна на забавлението и се изразява в нашата необходимост да контролираме живота си. Дошло е времето на суперинформирания потребител. Той не иска просто информация, а подробности и научни доказателства за това какъв е продуктът ви, какво съдържа и как съставките му влияят върху здравето, околната среда и т.н.
Властта
Обикновено властта се свързва с демонстрация на сила и положение, но днес сме свидетели на друга тенденция - аскетизъм. Не е нужно да имате яхта и много имоти. Днес демонстрацията на статут е обратна и се случва по-скоро чрез дарителство, щедрост.
Принадлежност
Принадлежността към дадена група е във вихъра си. Всички са част от нещо, имат много приятели във Facebook. След всичко това отново се появява необходимостта от тясна връзка с някого - семейството, приятели и комуникацията очи в очи. Това не значи, че ще се откажем от социалните мрежи. Просто ще има два свята - макросветът, в който говорим на всички и слушаме всички, и микросветът, в който отношенията са много по-близки и искрени. Част от тази тенденция е и връщането към местните общности и продукти след глобализацията.
Сигурност
Бъдещето на сигурността се нарича прозрачност. Сигурността означава да се откъснеш от стреса, за много хора представлява нещо като завръщане в детството, когато са били закриляни. Хората вече нямат доверие на компаниите. Днес те често не вярват на това, което им казвате, затова трябва всякак да се опитвате да им докажете, че сте абсолютно честни с тях. Да ги оставяте да направят информиран избор. Например можете да им давате да опитват продуктите ви, преди да си ги купят. И ,разбира се, да сте сигурни, че им предлагате точно същото като това, което са опитали.
Признание
Признанието е свързано с необходимостта на хората да се чувстват уникални по някакъв начин, оценени от другите и значими.
Днес има твърде много избори. Твърде много еднакви неща. Бъдещето на признанието е свързано с основните качества, ключовата ценност на продуктите и с хората, които могат да ги разпознаят. С познавачите. Те са интелигентни, добре осведомени и могат да открият истински качественото. Те са критични и ще търсят онези продукти, които се представят най-добре в категориите си.