Регистрация

Кампанията срещу контрабандата се плаща само от "Булгартабак"

Автор: Капитал Daily 04 септември 2015 , 2 коментара
Финансовото министерство, митниците и тютюнопроизводителите не дават средства, а само подкрепа и име

Фотограф: Георги Кожухаров

За втори път тече мащабна рекламна кампания срещу контрабандата на цигари. Официално зад нея застават "Булгартабак", две държавни институции - Министерството на финансите и Агенция "Митници", и две асоциации на производителите на тютюн. Разходът се плаща само от цигарения холдинг. И то щедро, ако се съди по първото издание от началото на годината цената на рекламите е била около 1 млн. лв. за два месеца. Сегашната кампания тече вече две седмици. Различното сега е, че периодът съвпада с предизборна обстановка и се изливат солидни средства към медии. И второ, от миналата седмица вече официално пряко участие в "Булгартабак" има депутатът от ДПС Делян Пеевски. За институциите явно това не променя нищо и съвместният брандинг си остава. Остава си и старият проблем, че под оправданието кампания срещу контрабандата холдингът се рекламира, а това е забранено.

От Министерството на финансите (МФ) обясниха, че това е втората част от една и съща кампания. Засега не знаят дали ще има още серии, но обясниха, че всеки производител на акцизни стоки, който има желание да прави подобни инициативи, може да разчита на подкрепата на финансовото министерство. Тя ще е единствено имиджова, т.е. чрез предоставяне на името на Министерството на финансите и Агенция "Митници", като за нея не се отпускат никакви бюджетни средства и няма да са отпускат и в бъдеще. От МФ отбелязаха, че не знаят какъв е бюджетът на цялата кампания, защото той се определя от компаниите участници, не са информирани и как се избират медиите, какви суми получава всяка. В случая това е едно дружество - "Булгартабак".

Цветан Филев, председател на "Национална асоциация на тютюнопроизводителите 2010" (част от която е и втората тютюнева организация, сложила името си на рекламите - "Асоциацията на производителите на ориенталски тютюни"), съобщи пред "Капитал", че не са финансирали кампанията, но я подкрепят, защото контрабандата вреди на целия бранш и някои хора си позволяват да продават не само контрабандни цигари, но и нарязан тютюн нелегално.

Още на capital.bg

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души