Регистрация

КЗП: Онлайн търговец заблуждава потребителите с неясни условия при промоция

Автор: Регал 09 октомври 2015

Купувачите са били заблуждавани, че автоматично ще получат отстъпка от цената, в случай че поръчката им е над определена сума.

Комисията за защита на потребителите (КЗП) санкционира интернет търговец за умишлено премълчаване на важно условие, без изпълнението на което клиентите му не могат да се възползват от анонсирана от него отстъпка от 35% при онлайн поръчка на храна, съобщиха от комисията.

Потребителите са били заблуждавани, че автоматично ще получат обещаната отстъпка от цената, в случай че поръчката им е над определена сума.

Посочената минимална сума обаче се формира от сбора на цените на поръчаните артикули и след приспадне на отстъпката от 35%. Тоест, ако минималната сума на поръчката, при която потребителят може да се възползва от обявената отстъпка, е 10 лв., то той трябва да закупи един или повече продукти на обща стойност над 13.50 лв., за да получи намалението. Потребителят не е информиран своевременно и коректно за това условие.

От КЗП са категорични, че прикриването на тази важна информация може да доведе до решение на потребителя да извърши поръчка, каквато не би реализирал без прилагането на тази нелоялна практика и която е в ущърб на икономическите му интереси.

За констатираното нарушение Законът за защита на потребителите (ЗЗП) предвижда санкция до 30 хил. лв.

Image and video hosting by TinyPic



Image and video hosting by TinyPic

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души