Регистрация

Десислава Танева: Онлайн търговията с храни ще бъде регулирана с новия закон за храните

Автор: Регал 07 октомври 2015 , 1 коментар

Всеки обект, който иска да продава по интернет, ще получи разрешение да упражнява тази дейност след като бъде проверен и вкаран в регистър, съобщава земеделският министър

Фотограф: Георги Кожухаров

Предстои въвеждането на контрол върху онлайн търговията с храни. Това съобщава земеделският министър Десислава Танева пред в. "24 часа". Всеки обект, който иска да продава по интернет, ще получи разрешение да упражнява тази дейност след като бъде проверен и вкаран в регистър. Регулацията е част от изцяло новия закон за храните, който в момента се пише от експерти, уточнява министърът.

"Трябва да сме сигурни, че онлайн търговците имат система на работа, която да гарантира безопасността на потребителите", обяснява Танева пред вестника. Според нея въвеждането на контрол в тази област е задължително, защото продажбите на храни по мрежата заемат все по-голям дял от пазара. Само в София има стотици пицарии, които предлагат продуктите си онлайн, но при какви условия се приготвят и пренасят храните, не е ясно, коментира земеделският министър.

Онлайн търговията с храни не е регулирана с общо законодателство на ниво ЕС, липсват правила за функционирането на този бизнес и на национално равнище в повечето страни членки, става ясно от публикацията.

По думите на Танева в новия закон за храните за пръв път ще бъдат включени и изисквания към транспортните средства за месо, мляко, хляб и др. В момента производителите и търговците подлежат на контрол, но не и начинът, по който стоките се доставят.

Другата нова област в закона ще е регламентирането на продажбите на хранителни добавки. Те вече са огромен пазар, който на практика не се контролира. Тъй като хранителните добавки се изписват и от личните лекари при лечението на различни заболявания, правилата за предлагането им ще се съгласуват с Министерство на здравеопазването.

Причината да се пише изцяло нов закон е, че сегашният е от 1999 г. и не отговаря на съвременните условия. Досега той е променян над 30 пъти.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България