Над две трети от българите (69%) очакват да харчат повече следващата година, макар близо половината (44%) да преценяват, че през изминалите 12 месеца покупателната им способност е намаляла. Една трета пък посочват, че очакват в следващите две години личното им състояние да се подобри, но едва 26% смятат да спестяват повече в следващата година. Данните са от годишното проучване Observatoire ("Наблюдател") на потребителските нагласи в Европа на френската финансова група BNP Paribas, което се изготвя от 1985 г., а в тазгодишното му издание за първи път са включени България и Австрия.
Резултатите показват още, че подобно на останалите европейци българите се доверяват в огромна степен на семействата и приятелите си, но за разлика от тях вярват в много по-голяма степен и на институциите на ЕС, интернет и социалните медии. При покупки над половината от българите се доверяват на съветите на други потребители в интернет (74%) и в сравнителни сайтове и блогове (64%).
Растящ оптимизъм
В проучването са включени потребители от 15 държави, като общите нагласи показват, че в повечето от тях хората смятат, че и ситуацията в собствената им страна, и личното им положение днес са по-добри спрямо отчетените преди година усещания.
Целият текст е тук