24open.bg предлага онлайн над 7000 продукта



Автор: Мара Георгиева 24 август 2016



Над 7000 продукта предлага новият сайт за електронна търговия 24open.bg. Те са обединени в 10 категории – гастроном, бакалия (пакетирани хранителни продукти), напитки, за деца (хигиена, храни, облекла и др.), биопродукти, за дома (препарати, текстил, сечива и др.), хоби (за домашни любимци, за градината, майсторене и др.), за професионалисти (готвене, технически и др.), облекла, козметика.

"24open.bg е в договорни отношения с най-големия търговец на едро в страната - "Метро Кеш енд Кери". Основна част от продуктите са от магазините на "Метро", като предлагаме и собствените марки на веригата", обясни Витан Витанов от мениджърския екип на "ЕССА Алфа" – компанията, която стои зад проекта.

"Разглеждаме съвместния си проект като форма на иновация и партньорство, което да допринесе за по-широкия онлайн достъп на потребителите до качествени стоки в комбинация с добре организирана система за доставки", коментират още от 24open.bg.

Как работи

Онлайн платформата е активна от три месеца и засега извършва пълния обем доставки само в София. За страната се извършват доставки само на артикули, които не изискват специален температурен режим.

Цените се определят всекидневно, промоциите също са конкретни за съответния ден, обясни Витанов. По думите му цените на онлайн магазина са по-добри от тези в много от физическите магазини, а някои са по-добри и от предложенията на дискаунт веригите. Предимство на електронния супермаркет е и това, че на клиентите не им се налага да пътуват до физически магазин на "Метро".

Няма ограничения за минимален или максимален размер на поръчката. "Можеш да си поръчаш само носни кърпички и ние ще ти ги доставим", дава пример Витан Витанов. По думите му друга отлика на 24open.bg от конкурентни сайтове е широкият избор от предложения за онлайн покупка. "Има цели стокови групи - например електроника, професионални инструменти, консумативи, които не се покриват от конкуренцията, както и такива, в които предложенията ни са особено добри", уточнява Витанов.

"Продуктите за поръчките са подбират грижливо и са винаги в гарантирано отлично състояние. Всички предлагани артикули се осигуряват от "Метро" в деня на доставката. Окомплектоването на поръчките става в същия ден, а "Метро" гарантира за качеството на продуктите, които се превозват с хладилни автомобили, за да се запазят свежестта им", коментират от "Метро".

Поръчки за обикновена доставка се приемат и през почивните дни. "За обикновена доставка (най-малко след 3 часа) до посочения от клиента адрес се плащат 4.40 лв. Това означава, че ако поръчаш сутрин до 10 ч., можеш да очкваш доставката след 14:00 часа в същия ден. За най-нетърпеливите, които искат експресна доставка (до час и половина от заявката), цената е 12 лв.", казва Витан Витанов.

Логистиката в София се прави изцяло от фирмата, а за доставки извън столицата се ползват услуги на куриерски компании.

"Плащането може да стане по всякакъв удобен за клиента начин – в брой при доставката, с карта чрез виртуални и мобилни POS устройства - и при поръчка, и при получаване на продуктите. При разплащанията партнираме с "Банка ДСК", на чиито решения почива и част от организацията по доставките ни", съобщи Витанов.

Засега най-продавани са хранителните стоки, а най-предпочитано е плащането в брой при получаване на поръчаното, показва досегашния опит на виртуалния супермаркет. Основното предизвикателство пред онлайн търговията, според Витан Витанов, е в необходимостта с доставките да се настигне скоростта на разпространение на информацията.

"Този, който си поръчва дрехи от САЩ или Великобритания например, е наясно и предварително е приел, че доставката ще дойде след 5 и повече дни. Това дава огромна свобода на съответния онлайн търговец. Нашите доставки обаче трябва да бъдат направени много бързо, което изисква отлична организация по набиране, окомплектоване, логистика", обобщи Витан Витанов.

Какво предстои

За да реализира проекта, "ЕССА Алфа" и партньори са разработили специална вътрешна система и мобилно приложение за поръчките, система за асемблиране на пратките и документите, както и базирано на GPS транспортно маршрутно планиране. Изработването и тестването на платформата отнело на компанията около две години.

"Плановете са след малко повече от година да влезем във втори град. Това би могъл да е всеки град, в който има магазин на "Метро", съобщи Витанов. Според него предимствата на онлайн търговията са безспорни. "Трябва само да падне бариерата, породена от липсата на възможност да пипнеш това, което виждаш. Това е въпрос на нагласа и време" смята Витан Витанов.

Работата по проекта продължава с разработка и предлагане на франчайз решения за други градове и в търсене на подизпълнители за транспорт и асемблиране на пратките.