Новият CEO на Nestlé идва от здравната сфера



Автор: Регал 28 юни 2016



Nestlé SA обяви в понеделник името на новия си изпълнителен директор - Улф Марк Шнайдер, ръководител на европейска здравна компания. Това е изненадващ ход, който подчертава нарастващото значение на здравето и храненето за собственика на десертите Kit Kat, минералната вода Perrier и замразените пици DiGiorno, пише Dow Jones.

Шнайдер, който е главен изпълнителен директор на базираната в Германия Fresenius SE, ще замести сегашния главен изпълнителен директор Пол Булке, когото бордът на "Нестле" беше предложил за следващ председател на компанията, след като Петер Брабек-Летмат се оттегля от позицията следващата година, поради пенсиониране.

Назначаването на Шнайдер като като главен изпълнителен директор е изненада. Преобладаващите очаквания бяха, че постът ще бъде заетт от Пол Булке,който е в "Нестле" от почти четири десетилетия.

"Изнедата е голяма. Очакваше се да е вътрешен човек", каза Джон Кокс, ръководител на отдела за Швейцария в Kepler Cheuvreux. Шнайдер "има много силна репутация," казва Кокс и добавя, но "той няма опит в сферата на с храните и напитките."

Много инвеститори и анализатори очакваха 150-годишната "Нестле" да се придържа към традициите и да посочи за следващия си изпълнителен директор някой от силните си вътрешни кандидати, включително ръководителят си за Азия, Океания и Африка Уан Линг Мартело; ръководителят на бизнес представянето Крис Джонсън; и ръководителят на Северна и Южна Америка, Лоран Фрайкс.

Шнайдер ще бъде първият външен ръководител на Nestlé от 1922 г., когато банкерът Луи Дейпълс бе избран да ръководи компанията след единствената й финансова загуба.

Анализаторът на с Société Générale Уорън Aкерман описа назначаването като "глътка свеж въздух". Той казва, че Шнайдер "ще донесе нещо ново на масата и да се засили фокуса на "Нестле" върху здравето и благосъстоянието".

През последните осем години при Пол Булке Nestlé разширяваше направлението си за хранене и здравни науки, за което и инвеститорите и служителите вярват, че може да е факторът, който да промени играта.

Шнайдер се разглежда като силен човек, способен да води Nestlé по нейната цел да стане по-здравно фокусирана хранителна компания, заради 13-годишния му опит в ръководството на Fresenius. Компанията генерира годишни продажби от 28 милиарда евро (31 милиарда долара) и предлага продукти и услуги за диализа, болници и извънболнични процедури.

По време на управлението на Шнайдер през последните десет години цената на акциите й се вдигна над четири пъти.

"Бордът увеличава способностите на "Нестле" да стане водещ световен играч в сектора на храненето, здравето и благосъстоянието", казва Брабек-Летмат в писмено изявление.

Nestlé обяви в понеделник, че планира да интегрира своя бизнес за здравни науки и поделението си за здраве на когата в основната си структура, така че и двете да докладват директно на изпълнителния директор от следващата година.

На 50-годишния Шнайдер се гледа като на относително млад лидер за индустрията с потребителски стоки. В тази връзка Акерман коментира, че възрастта му го позиционира добре, така че да ръководите компанията за по-дълъг период от време.

Шнайдер, който има немско и американско гражданство, притежава докторска степен от Университета в Сент Гален и M.B.A. от Harvard Business School. Той ще се присъедини към "Нестле" на първи септември и ще заеме длъжността главен изпълнителен директор на първи януари.

Неговото назначаване идва в период, в който Nestlé страда от слаб ръст на продажбите. Компанията пострада от силния швейцарския франк, забавянето на големи пазари като Китай и Европа и ниските потребителски цени.

"Нестле" не успя да постигне целта си за органичен растеж на продажбите от 5% до 6% за три поредни години, което повдига въпроса за дългосрочните перспективи за растеж. Допълнителни проблеми й създадоха изтеглянето на нудълите Maggi от пазара в Индия и незадоволителните резултати за китайска марка напитки с аромат на фъстъци и консервирана оризова каша.

Компанията стартира програма за съкращаване на разходите, като в същото време каза, че продължава да инвестира в области като кафето, храните за домашни любимци и здравни науки, където по собствената й оценка има предимства пред конкурентите си.