Турският хранителен холдинг Yildiz планира експанзия



Автор: Капитал 09 юни 2016



Турският конгломерат Yildiz Holding ще консолидира бизнеса си във Великобритания. За целта производителят на захарни изделия Pladis ще бъде обособен в отделна компания, която да обединява марките на компанията на пазара. Компанията ще остане подразделение на турския холдинг, но ще има възможността да изгради собствен имидж, съобщава Reuters.

В момента под шапката на Pladis се намира производителят на шоколад Godiva, бисквитите McVitie’s, Ülker и DeMet’s Candy, съобщава Wall Street Journal. През миналата година последните заедно са генерирали 5.2 млрд. долара приходи. Целта на рокадата е Pladis да се конкурира по-успешно с други мултинационални производители като Mondelez и Cadburys. Yildiz Holding е един от големите конкуренти в бранша с 320 собствени марки.

"Pladis е глобална компания и Лондон е глобален свят...", така мотивира решението за номиналното отделяне на компанията изпълнителният ѝ директор Джем Каракас, цитиран от Reuters. Той възнамерява да направи компанията публична, като я качи на най-голямата фондова борса в Европа, London Stock Exchange, което трябва да се случи до 2020 г.

Според него има недостиг на подобни компании на борсата, което ще доведе до успех на първичното публично предлагане. Все още не е ясно какъв процент от компанията ще бъде пуснат на борсата, като най-вероятно Yildiz Holding ще остане мажоритарен собственик. Инвеститорите ще бъдат изкушени от 17% годишен ръст на приходите, което надхвърля обичайния ръст в сектора, съобщава Reuters. Компанията също така е спрягана за евентуален член на FTSE 100, индекса на сините чипове на борсата в Лондон.

"Ние имаме големи планове за растежа на Pladis, което ще повиши скоростта ни на навлизане на нови пазари и ще ни позволи да се възползваме от нашата позиция на пазара като най-бързорастящата компания за захарни изделия в света", казва още Каракас, цитиран от Financial Times.

Една причина инвеститорите да повярват на обещанията на Каракас за успеха на Pladis е развитието на Godiva. Приходите на белгийския производител на шоколад са се удвоили в първите седем години от придобиването му през 2007 г. Годишните продажби на компанията достигат 800 млн. долара по данни на FT.

Пълният текст от "Капитал"