По-ниски регали, картонени дискаунт опаковки, повече и по-насочено LED осветление. Това са най-характерните елементи за новия lay out на "Кауфланд". Като модел той идва от Германия, а в България за първи път се въвежда в магазина в Стара Загора, който беше открит на 18 май.
Целта на промените е да облекчат работата на служителите във филиалите и да улеснят клиентите в магазина, обясни управителят на "Кауфланд България" Димитър Спасов. Очакванията са те ще доведат до намаляване на разходите и до увеличаване на продажбите в магазините. (Средната покупка за "Кауфланд" сега е около 20 лева, а средно в магазин работят 120 човека).
Димитър Спасов потвърди, че е логично доставчиците да поискат да добавят към цените си и разходите за въвеждането на новите цветни дискаунт опаковки. Според него конкуренцията за място на регалите, ще помогне да се постигне по-реалистична цена за това.
Вероятно по-ниските регали ще са свързани с известно пресяване на асортимента, макар че г-н Спасов не го каза в прав текст. "По-малкото артикули и по-доброто им представяне дават възможност те да изпъкват повече", спомена той. За магазина в Стара Загора управителят на "Кауфланд" уточни, че предлага 18 000 артикула върху търговска площ от 2800 кв.м. Той е сравнително малък за веригата - лидер по оборот в България, чиито среден филиал е от 3300 кв. м.
Инвестицията в магазина - втори за Стара Загора, е от порядъка на 10 млн. лева. Той е изграден върху парцел от 25 хил. кв. м, от които 7 дка са дарени от "Кауфланд" на общината, за пътния възел наоколо. От веригата са подпомогнали изграждането му и са озеленили площите.
Новият lay out, чиято цел според източници от пазара е да повиши продажбите на кв.м, ще е валиден за всички нови магазини на веригата занапред и ще се прилага при реновирането на старите.
През юли например, за ремонт ще бъде затворен магазинът в "Младост" в София, който ще бъде трансформиран по новия модел. До края на финансовата година за "Кауфланд" се очаква да бъдат отворени още два магазина – през януари в София на бул. "Тотлебен" и през февруари в източната част на Варна.
Какво видяхме в магазина
Регалите в магазина са снижени – високи са 1.80 м и така са по-достъпни и за потребителите, и за персонала.
Това дава възможност и да се промени навигацията, която вече не е вертикална на рафта, а хоризонтална - над него.
Заради снижаването на регалите помещението изглежда по-просторно, а и по-светло. В магазина има повече LED осветление и то е насочено.
В интериора е използвано светло дърво. Например, на тавана над сектора с плодове и зеленчуци (предишната снимка), или в щандовете за вино и за хляб.
Обслужващите витрини търсят ефекта на месарница, млекарница.
Въвежда се картонени дискаунт опаковки (trail). Те предполагат да се премахнат найлоните (си изключение на стокови групи като водата и безалкохолните), продуктите да се виждат по-хубаво и като цяло да са по-заговарящи.
Стремим се кафявият цвят на картона да бъде заменен с по-ярки и заговарящи цветове, каза Димитър Спасов. Най-близо до търсения ефект засега са собствените марки на "Кауфланд".
Някои от доставчиците също вече са се адаптирали.
От други се очаква да го направят.
В някои случаи стандартните кашони на доставчиците са изрязани от търговеца на дребно, но това не е предпочитаният вариант, защото крие рискове за повреждане на стоката.
Друга промяна в посока на улесняване на клиентите е, че вече няма да има позициониране на стоки в средата на коридора. Нови ярки неонови табелки посочват продукта с най-ниска цена.
Нехранителните стоки, на промоция до изчерпване на количеството, които досега бяха предлагани там, са групирани на едно място в магазина.
В хладилните витрини асортиментът също е леко оптимизиран, като целта е от един продукт да може да се направи цял ред в дълбочината.
Предвижда се в обекта да има щандове с етно-храни.
Магазинът е от по-малък формат и заради това и зоната за концесионерите (наемателите около входа) също е по-малка. Там има магазин на Lafka, обект за бързо хранене и аптека Ceiba.
В момента – от 1 март до 31 май в магазините на "Кауфланд" има томбола. Тя не е обвързана с покупка.