Увеличават се покупките на спортна и туристическа екипировка на изплащане



Автор: Регал 26 май 2015



Покупките на изплащане на спортна и туристическа екипировка отбелязват ръст от близо 20% на годишна база. Това показва новото издание на класацията "Хоби топ 5 на изплащане" на "БНП Париба". Друга тенденция, която регистрира проучването е, че българите финансират старта на малък бизнес със стокови кредити и така превръщат хобито си в професия.
 
Класацията подрежда трите най-търсени модела сред петте най-популярни групи "хоби" стоки: "Инструменти и оборудване", "Автоаксесоари и оборудване", "Фото и видео камери", "Аудио оборудване" и "Спортно оборудване". Целта на рейтинга е да информира кои са най-предпочитаните стоки за свободното време, купувани на изплащане, според информацията на компанията. Новото издание е изготвено на базата на близо 32 000 молби за финансиране на покупката на "хоби" стоки на изплащане, получени в периода април 2014 - април 2015 г.
 
В новото издание на "Хоби топ 5 на изплащане" най-значителен ръст отбелязва групата "Спортна екипировка" - близо 20% на годишна база. Наред с "традиционните" спортни стоки като велосипеди, кростренажори и бягащи пътеки, хората купуват и палатки, планински обувки, ски и сноуборд екипировка, спортни дрехи и др.
 
Данните показват също, че българите искат да притежават пълно туристическо оборудване. Ето защо купуват на изплащане стоки, свързани с приключенския начин на живот от категории като: "Автоаксесоари и оборудване " и "Фото и видео камери". Например някои от най-търсените стоки в автокатегорията са навигационните системи и аксесоари като мотоциклетни каски, очила и екипировка.
 
Повишеният интерес към приключенията на открито се доказва и от постоянно високото търсене на продукти като цифрови фотоапарати, видео камери и бинокли. Като нов продукт в категорията "Фото и видео камери" се появиха "екстремните" цифрови камери, които могат да бъдат инсталирани върху каски, раници или дори да бъдат носени на специално създаден за тях удължител. Това показва, че българите не само са готови да прекарат повече време сред природата, но и искат да записват и споделят своите преживявания.
 
Според данните, за потребителите е важно не само да бъдат добре оборудвани за приключенията си, но и да стигнат до тях и да се завърнат безопасно и удобно . Ето защо българите инвестират все повече в превозните си средства. Например, през миналата година покупките на автомобилни гуми на изплащане са се увеличили с повече от 10% и тези стоки изместиха от първата позиция в категорията газовите уредби. Ръст от 10% отбелязват и автомобилните аудио системи.
 
Забелязва се и тенденция предприемчиви българи да стартират собствен малък бизнес, като купуват на изплащане "хоби" стоки и инструменти. Бизнесите са в секторите земеделие, фото- и видеозаснемане, забавления, фитнес зали, салони за красота и др.
 
Доказателство за това е, че много от най-търсените стоки могат да се определят като "професионални" устройства, а не като аматьорски.
 
Нарастващият интерес към фитнес оборудването също потвърждава тази тенденция. На изплащане са купувани мултифункционални фитнеси уреди, лежанки, кростренажори и различни тежести, които изискват много място и трудно могат да се определят като уреди "за домашна употреба". През последната година покупките на такова оборудване на изплащане отбелязват 10% ръст.
 
Броят на видовете стоки, които могат да бъдат закупени на изплащане в България, непрекъснато нараства и за последната година стигна близо 500. В периода април 2014 - април 2015 г. със стокови кредити са купувани не само популярни стоки като телевизори, лаптопи и смартфони, но и "екзотични" като бетонобъркачки, дизелови двигатели, матраци, епилатори и много други.
 
"Нашите данни доказват, че интересът на българите към покупката на стоки на изплащане непрекъснато расте. Една от основните причини за това е все по-широкото навлизане на стоковите кредити в магазините на нашите партньори. В момента работим с повече от 2600 партньори, а продуктите ни се предлагат в над 3000 магазина като непрекъснато разширяваме тази мрежа" коментира изпълнителният директор на "БНП Париба" Мишел Фуйе.