Собствениците на молове са смели хора. Така ги определи наскоро представител на ритейл бизнеса и макар да не уточни какво има предвид, мнозина се досещат.
На пазар, където за пет-шест години конкуренцията свали наемите наполовина, а привличането на големи търговци изисква сериозни инвестиции, сметките трудно излизат. Особено ако в тях фигурира и погасяване на кредит от десетки милиони евро.
Затова не е чудно, че повечето търговски центрове в София са с намаляващи приходи и на загуба, след като се разплатят с банките. И, по общо мнение, са тотално неликвидни в момента. Интерес за придобиване на столичен мол не е имало от 2011 г. насам, когато Mall of Sofia бе купен от Europa Capital. Естествено, ако не броим сделката за City Center Sofia тази година, но тя беше по-скоро последен шанс за спасение на търговския център с цената на преструктуриране и отписване на банкови задължения.
Още
*Оригинално заглавие - Оцеляване за великани