Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Електронни етикети за автентични стоки и в България

Автор: Сирма Пенкова 03 февруари 2017

Системата на стартиращата компания Recheck предоставя информация за продуктите и ги предпазва от фалшифициране

Повече от 40 млн. фалшифицирани стоки на стойност близо 650 млн. евро са задържани на външните граници на Европейския съюз през 2015 г. и броят им ежегодно нараства. Това показват данните на Европейската комисия. И докато митническите органи се борят с нарушаването на правата върху интелектуалната собственост, българската стартираща компания Recheck разработва електронни етикети, които предпазват стоките от фалшифициране, предоставяйки подробна информация за тях.

Идеята за Recheck на младите предприемачи Емил Стоянов и Емилиян Енев се ражда преди пет месеца, когато двамата търсели приложение на т.нар. блокчейн технология, станала популярна покрай биткойн криптовалутата, която позволява бързи транзакции без посредници. "Чрез нея потребителите имат възможност да получат достоверна информация за закупените от тях продукти, без да се разчита на централно звено, а данните, веднъж записани, остават гарантирано непроменени", обяснява Енев за "Капитал". Така заедно със софтуерния инженер Емил Стоянов започват работа върху електронните етикети Recheck, финансирайки проекта си изцяло със собствени средства.

Как работи

Електронните етикети са предназначени за производители, които създават оригинални и автентични изделия и търсят възможности да се защитят от фалшифициране и да увеличат стойността на своите продукти. Екипът на стартиращата компания програмира продуктовите данни в етикета, които могат да съдържат информация за марката, състоянието на продукта (нов, закупен, продаден), предоставя връзка към информация в интернет, както и включва възможност за закодиране на данни за гаранция. Всички тези данни са достъпни също за крайния потребител на стоката чрез мобилното приложение на Recheck. "Когато потребителите сканират вградения в етикета NFC (Near Field Communication) чип или QR кода му, те получават актуална информация за състоянието на продукта. След закупуване клиентите могат да "маркират" продуктите като тяхна собственост и да предоставят тази информация на следващия потенциален собственик, в случай че продуктът бъде закупен втора ръка", обяснява Енев, който отговаря за бизнес развитието на Recheck.

Още по темата тук

Събития
Износ на нови пазари - курс за произвдители

Износ на нови пазари - курс за произвдители

- Стратегия и операции
- Правна рамка
- Финанси

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София