Регистрация

"Черният петък" се обезценява

Автор: Регал 24 ноември 2016

Продажбите през "Черния петък" започват да буксуват и американските търговци предлагат намаленията си преди Деня на благодарността още по-рано, отколкото през последните години, за да привлекат купувачите, тъй като денят след празника вече не бележи връх в покупките от т. нар. физически магазини

Продажбите през "Черния петък" започват да буксуват и американските търговци предлагат намаленията си преди Деня на благодарността още по-рано, отколкото през последните години, за да привлекат купувачите, тъй като денят след празника вече не бележи връх в покупките от т. нар. физически магазини, посочва публикация на Нандита Боус от "Ройтерс", цитирана от БТА. Ето и текстът на публикацията:

"Черният петък", както е известен петъкът след Деня на благодарността, по традиция дава началото на сезона на празничното пазаруване в САЩ. Той е бил денят, когато търговците са минавали на печалба т.е. минавали от "червено" на "черно".

Много вериги обаче започнаха да отварят магазините си още през вечерта в Деня на благодарността, за да увеличат клиентите и продажбите си.

Броят на купувачите, пазарували през дългия уикенд по случай Деня на благодарността, е спаднал с близо една трета - от 147 милиона през 2012 година до 102 милиона през 2015 година, според Националната федерация за търговия на дребно на САЩ. Освен това по-ранните празнични промоции и онлайн пазаруването са подкопали покупките във физическите магазини с над 6% миналата година, посочва федерацията.

Американските вериги обаче тази година са удвоили усилията за повишаване на продажбите, прилагайки познатата тактика, но с по-голям интензитет. Wal-Mart съобщи, че ще увеличи стоковите си наличности с една втора тази година и ще предложи намаленията, типични за "Черния петък", онлайн още рано сутринта в Деня на благодарността.

Компанията за търговски цени и анализ на данни Market Track съобщи, че според анализ на 15-те водещи физически търговски вериги в САЩ и техните циркулярни съобщения онлайн по повод "Черния петък" съобщенията са направени около три дни по-рано, отколкото миналата година.

"Всеки се опитва да изпревари другите и промоциите започват все по-рано и по-рано, посочи Трейси Грегорски, старши вицепрезидент в Market Track.

Миналата година намаленията на популярни продукти бяха с 30 до 40 % по-големи спрямо цените на "Черния петък" с наближаването на Коледа, според данните на Market Track. Марк Коен, преподавател в Columbia Business School и бивш главен изпълнителен директор на Sears Канада, посочи, че "изключителният характер" на "Черния петък" до голяма степен е отслабнал."Потребителите знаят, че има страхотни намаления и отстъпки през цялата година, а цените през празничния сезона ще стават все по-добри, ако изчакат," допълва той.

Намаленията са в сила от няколко дни на сайтовете на търговски вериги като Target Corp, Macy's Inc, Kohl's Corp, Home Depot Stores Inc и Lowe's Cos Inc.

Гигантът в онлайн търговията Amazon.com Inc се присъедини към тях с първото по рода си едномесечно намаление по повод "Черния петък".

Някои марки участват в акцията, като предлагат големи отстъпки, които отслабват привлекателността на чакането на "Черния петък". Производителят на дамски чанти Kate Spade вече предлага 75% намаление на някои свои изделия, а веригата с ниски цени Off Fifth има подобни отстъпки за някои дрехи и обувки.

Сезонът на празничното пазаруване се разширява и "Черният петък" вече не е неговото жадувано начало, посочва Натали Котляр, която ръководи отдела за търговия и потребителски продукти в бизнес консултантската компания BDO Consumer. Тя допълва, че мнозина започват празничното пазаруване още на Хелоуин, Деня на труда или дори на деня на намаленията на Amazon - Прайм дей на 12 юли.

Анкета онлайн на Reuters/Ipsos сред 1639 пълнолетни сочи, че 63 % не планират да пазаруват на "Черния петък" тази година. Около 32% отбелязват, че възнамеряват да приключат около половината от празничното си пазаруване в този ден.

Сезонът на пазаруването в края на годината от ноември до януари е решаващ за търговските вериги, тъй като може да покрие до 40% от годишните продажби. Националната федерация за търговия на дребно на САЩ, която бе прекалено оптимистична понякога в миналото при прогнозите на продажбите, очаква празничните покупки да отбележат растеж от 3,6 % тази година до 655,8 милиарда долара. Само за "Черния петък" около 70 % от търговците очакват продажбите да останат без промяна тази година, според телефонно интервю с ръководители на маркетинга на 100 американски фирми за търговия на дребно, отбеляза BDO Consumer.

Въпреки това големите физически магазини като Target и Wal-Mart ще отворят в 18 часа в Деня на благодарността.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души