Регистрация

Обемът на търговията на дребно в еврозоната и ЕС е спаднал с 0.1 на сто през август

Автор: Регал 05 октомври 2016

Това може да е признак, че Брекзитът може да има по-голямо влияние върху еврозоната, отколкото се мислеше първоначално.

Обемът на продажбите на дребно в еврозоната са спаднали по-малко от очакваното през август след повишение през юли, сочат оповестените днес от Евростат данни, цитирани от Ройтерс, съобщи БТА.

Това може да е признак, че Брекзитът може да има по-голямо влияние върху еврозоната, отколкото се мислеше първоначално.

Евростат уточни, че продажбите на дребно през август в еврозоната са спаднали с 0,1 на сто на месечна основа, но на годишна са се увеличили с 0,6 процента.

Това е първият месечен спад на показателя от март. Анализаторите, анкетирани от Ройтерс, очакваха спадът да е 0,3 на сто на месечна основа, а на годишна увеличението да бъде 1,5 процента.

В целия Европейски съюз показателят е спаднал също с 0,1 на сто на месечна основа, се посочва в съобщение на сайта на Евростат. На годишна основа обемът на търговията на дребно бележи растеж от 2,1 на сто.

В България на месечна основа търговията на дребно се е повишила с 0,9 процента, а на годишна - с 5,4 процента.
На месечна основа показателят отчита най-голям спад в Естония, Полша и Финландия (по -0,6 процента), а най-голямо нарастване има в Люксембург (3,6 процента), Ирландия (1,5 на сто) и Словакия (1 процент).

На годишна основа показателят бележи най-голям растеж Люксембург (12,6 на сто), Румъния (11,7 процента) и Полша (10,8 процент), а най-голям спад е имало във Франция (-1,5 на сто) и Дания (-0,8 процента).

Потребителите са намалили покупките през август предимно на храни, напитки и тютюневи изделия с 0,4 процента, отбелязва Ройтерс.

Разходите за нехранителни продукти като текстилни изделия и компютри са намалели с 0,1 на сто.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души