Регистрация

С над 600% е нараснал оборотът с безконтактни карти Visa в България през 2015 г.

Автор: Регал 07 април 2016
Секторите, в които безконтактните разплащания в България навлизат най-бързо, са търговията с хранителни стоки, телекомуникационните услуги, продажбата на горива, веригите за бързо хранене, фармацевтичните услуги и забавленията

Оборотът с безконтактни карти Visa в България се е увеличил с над 663% през 2015 г., а броят на осъществените безконтактни трансакции е нараснал с 535%, показват данните на Visa Европа.
Към края на 2015 г. в цялата страна има повече от 30 000 безконтактни терминали, което е 37% от общия брой на терминалите. Oт 1 януари 2016 г. всички нови POS терминали в България са само безконтактни.

"С навлизането и нарастването на броя на безконтактните терминали мобилните разплащания станаха достъпни и моите колеги от чужбина успешно използват тази услуга, когато са на територията на България. Секторите, в които безконтактните разплащания в България навлизат най-бързо, са търговията с хранителни стоки, телекомуникационните услуги, продажбата на горива, веригите за бързо хранене, фармацевтичните услуги и забавленията. В България Visa полага целенасочени усилия да предостави достатъчно информация за технологията и да увери българските картодържатели в нейните удобства.", изтъкна Красимира Райчева, мениджър на Visa Европа за България.

Безконтактните разплащания са точно толкова безопасни, колкото разплащанията с обикновена карта и несъмнено са по-сигурни от плащанията в брой. Безконтактните карти имат вградена функция за сигурност и разполагат със същите мерки за сигурност, с които разполагат и останалите карти Visa. Всяка безконтактна карта Visa съдържа сложен чип с високо ниво на сигурност. Този чип поддържа сигурността на картата и благодарение на него комуникацията карта – терминал е напълно защитена.

От въвеждането й в Европа през 2007 г., безконтактната технология е все по-припознавана от потребителите като бързо, удобно и сигурно средство за разплащане, което се превърна в новата норма на разплащанията в цяла Европа. Приемането и употребата на безконтактните разплащания продължава да расте експоненциално на целия континент. Данните на Visa Европа показват, че броят на безконтактните трансакции е нараснал за 12-те месеца от септември 2014 до септември 2015 г. Със 150.4%, достигайки 1.7 млрд. Общият обем на средствата, изхарчени само през септември 2015 г. с безконтактни карти Visa е 2,8 милиарда евро, което е три пъти повече от същия месец на предходната година, а броят на трансакциите е скочил със 149% до 207 млн.

В Европа към момента има 152.2 милиона безконтактни карти и 3 милиона безконтактни терминала. За финансовата година до септември 2015 г., 21.4 милиарда евро са похарчени с безконтактни Visa карти, със средна стойност на покупката – 13.62 евро. Общото ниво на измами с безконтактни карти в Европа възлиза на стойност от едва няколко цента на всеки изхарчени 100 евро.

Инвестициите на Visa Европа и банките-членове в безконтактната инфраструктура полагат основите за следващото поколение дигитални разплащания. Същата технология, която поддържа безконтактните разплащания, поддържа и разплащанията с мобилни устройства и аксесоари, като все повече такива услуги влизат в употреба в Европа. Очакванията на Visa Европа са, че мобилните разплащания ще нараснат над три пъти в Европа до 2020 г., а те стъпват върху инфраструктурата за безконтактни разплащания. Ето защо безконтактните разплащания и широката им употреба е стъпка към преминаването към мобилни разплащания, смятат от Visa Европа.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души