Заетостта на софийския булевард "Витоша" се увеличава
Фотограф: Иван Григоров
Следколедните резултати за софийския булевард "Витоша" тази година са положителни, но като цяло пазарната локация все още изостава от европейските търговски улици по много показатели, най-вече по посещаемост. Въпреки това засега интересът към улицата е стабилен, а наемните нива вървят леко нагоре, пише в. "Капитал".
"По наши наблюдения заетостта на булеварда се е увеличила спрямо края на 2014 година", коментира Христо Асенов, директор "Брокерски услуги" в консултантската компания MBL|CBRE. "Правим оглед на търговските улици след периода на коледните празници, който по-нестабилните търговци оползотворяват, за да минимизират загубите си, преди да затворят обекти. Това, което отчетохме в края на първия месец от годината, е, че има по-малко освободени магазини в сравнение със същия период на миналата, тоест тенденцията е към умерено подобряване", посочва Асенов.
От консултантската компания Colliers International отчитат силен интерес към главните търговски улици и два пъти по-високо движение на наемателите там през 2015 г. спрямо 2014 г. в четирите големи града на страната. На бул. "Витоша" най-много нови оператори има в секторите мода и заведения.
През последните години най-популярната софийска търговска улица преживя редица промени – превръщането й в пешеходна зона, прокопаването на метрото, ремонтите, спадът на наемите, завземането на все повече площи от кафенета и ресторанти. През последната година обаче наемите се стабилизират и леко растат. "Откакто цялата улица е ремонтирана, определено към нея има интерес от всякакви наематели", коментира Росен Генев, мениджър "Търговски площи" във Forton.
Още на capital.bg