Регистрация

Най-скъпият "Лидл"

Автор: Мара Георгиева 09 октомври 2017

Германският дискаунтър плати 20 млн. лв. за бивш обект на "Пикадили" в широкия център на Варна, договорил е и втори обект в града - в ж.к. "Младост"

Фотограф: Анелия Николова

Lidl влезе в България преди седем години с концепция да е евтин магазин, разположен в периферията на градовете върху собствени терени. Бавно обаче профилът на веригата се промени: започна да внася и по-висок клас стоки и погледна към центъра на градовете, където се нанесе под наем. В София освен по главни улици и в престижни квартали през миналата година германската компания откри обект и в мол, а през 2015 г. се яви на търг за топ терен до паметника "Левски", където търсената цена за 3.5 декара беше 5 млн. евро. Сега "Лидл България" е направила най-голямата си единична сделка - купува терен на бивш магазин "Пикадили" във Варна за над 20 млн. лв.

Обектът в широкия център на морския град е изграден и останал собственост на създателя на веригата "Пикадили" - Георги Папуров. Варненецът създава компанията през 1995 г. и въпреки последвалата редица от препродажби запазва недвижимите имоти. Десет години след покупката на търговския бизнес от сръбския бизнесмен Мирослав Мишкович и при четвъртия оператор на "Пикадили" веригата умря. Наемите, плащани към Папуров, също спират и от месеци той е търсил нови стопани. Първият е намерен, а втори е договорен.

На по-луксозен адрес

Сделката на "Лидл" от края на август е за рекордната цена от 20.119 млн. лв., става ясно от справка в имотния регистър. Сумата е най-голямата, която германската верига е плащала досега за свой обект в страната.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души