Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

И други търговски вериги искат да бъдат купени от Amazon

Автор: Цветан Кръстев 06 септември 2017

Закупуването на Whole Foods от компанията на Джеф Безос отключи страховете в сектора

Фотограф: В© Fabrizio Bensch / Reuters

След като онлайн гигантът Amazon придоби търговската верига Whole Foods в сделка за 13.7 млрд. долара, голяма част от американските ритейл компании се надяват на подобна съдба, съобщава Financial Times. Amazon предприема такива стъпки, за да си осигури водещ пазарен дял в дългосрочен план.

Прогнозите

Банкери, специализирани в сливанията и придобиванията в ритейл сектора, съобщават, че е отчетено увеличение на компаниите за търговия на дребно, които изпращат заявки, за да проверят дали Amazon проявява интерес към тяхното придобиване. Предложенията идват предимно от оператори на търговски вериги за дрехи, хранителни стоки и продукти за всекидневна употреба. Банкер от Ню Йорк е на мнение, че днес "всичко е обвързано с Amazon". Той е помолил да бъде запазена неговата анонимност, тъй като на банкерите е забранено да обсъждат пред медии информация, засягащи техни клиенти.

Вече са започнали и прогнозите относно следващата потенциална компания, която ще бъде избрана от Amazon. Според анализатора от инвестиционната компания Wedbush Securities Арън Търнър онлайн компанията се е прицелила към разрастващата се компания за доставки на хранителни стоки по домовете GrubHub, за да си осигури "водеща роля на хранителния пазар". Търнър не е напълно убеден дали точно GrubHub влиза в плановете на Amazon, но е категоричен, че интернет гигантът "е стриктно фокусиран върху хранителния пазар". Той прогнозира, че евентуалната сделка за закупуването на GrubHub ще бъде на стойност 4.5 млрд. долара. Към момента около 55 хил. ресторанта от над 1000 града в САЩ и Великобритания оперират съвместно с онлайн платформата GrubHub.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София