Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Андрей Петров: Планираме да открием между 8 и 10 магазина през 2017 г.

Председателят на борда на управителите на "dm България" пред "Капитал"

Автор: Мара Георгиева 10 май 2017

Фотограф: Юлия Лазарова

Андрей Петров e председател на борда на управителите на "dm България". Той е част от ръководния екип на компанията още от нейното основаване през 2008 г., като отговаря за ресор "Експанзия" и ръководи съвместно с Евелина Великова отдел "Продажби".

Какви са финансовите резултати на "dm България" за първата половина на финансовата 2016-2017 г.?

- В периода октомври 2016 г. - март 2017 г. концернът dm отбелязва ръст на оборота в страните от Централна и Източна Европа от 8.7% до 1.167 млрд. евро. "dm България" отчита оборот от 51.6 млн. лв., което е повишение от 14.71% в сравнение с октомври 2015 г. - март 2016 г. Отворихме и 4 нови магазина, с което общият брой на филиалите ни достигна 68 и продължаваме да сме най-голямата в страната верига, специализирана в търговия с дрогерийни стоки.

На какво се дължи този ръст?

- На няколко фактора, но основно това е бизнес моделът на компанията. "dm България" e представител на т.нар. дрогерийна търговия, което е все по-актуален формат за пазаруване в България. Дрогерийните стоки са за лична хигиена, козметика, продукти за бебето, за домашните любимци, за почистване на дома и т.н. Тук влизат и стоки за здравословен начин на живот като различни биохрани, сокове, натурална козметика, хранителни добавки и други.

Дрогерийният модел има няколко предимства пред аптеки, супермаркети и малки магазинчета, където също се продават такива стоки. Първо, като специализирана верига предлагаме огромен избор от над 14 хил. продукта. На второ място, пазаруването става много бързо. Трето, при нас клиентът може да получи компетентен съвет от добре обучен консултант.

Колко са приходите и печалбата на веригата в България през календарната 2016 г.?

- Що се отнася до резултатите за календарната 2016 г., към този момент не бихме могли да споделим подобна информация, което е наша бизнес стратегия. Разбира се, в установените срокове ние ще публикуваме отчета си, както правим всяка година. Но можем да се похвалим с положителен финансов резултат.

Колко и какви инвестиции направихте през 2016 г.?

- Компанията ни е инвестирала над 41 млн. лв. от стъпването си на българския пазар през 2009 г. Само за изминалата финансова година 1.10.2015 – 30.09.2016 г. вложихме е 5.4 млн. лв. в откриване на нови обекти и в модернизация на съществуващите.

Пълният текст на интервюто е тук

Събития
Износ на нови пазари - курс за произвдители

Износ на нови пазари - курс за произвдители

- Стратегия и операции
- Правна рамка
- Финанси

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София