Регистрация

Alibaba отчете рекордни продажби в Деня на самотните сърца, но растежът се забавя

Автор: Регал 14 ноември 2016

Платформите за онлайн търговия на Alibaba получиха над 1 милиард долара за по-малко от пет минути, а миналогодишният рекорд за общата стойност на покупките бе подобрен с близо девет часа.

В Деня на самотните сърца, 11 ноември, китайският интернет гигант Alibaba подобри собствения си рекорд по онлайн продажби, които достигнаха 120,7 милиарда юана (17,73 милиарда долара), макар да бе отчетено забавяне на растежа на показателя, тъй като купувачите търсят по-големи отстъпки и по-ниски цени, информира БТА, като цитира "Ройтерс".

Платформите за онлайн търговия на Alibaba получиха над 1 милиард долара за по-малко от пет минути, а миналогодишният рекорд за общата стойност на покупките бе подобрен с близо девет часа.

Окончателно продажбите бележат увеличение от 32 процента спрямо 2015 година, но този темп е доста по-нисък от 60-процентовия скок, отчетен миналата година. Това отразява предпазливостта сред купувачите, които предпочетоха да похарчат по-малко пари за всяка покупка, отколкото през предходни години.

Alibaba уточни, че 82 процента от продажбите са станали през мобилни устройства.

Денят на самотните сърца, нещо като анти Свети Валентин, започва да се празнува през 90-те години, припомня ДПА. Той е модерен китайски празник, който се отбелязва на 11 ноември. Числото 11 според вярващите в магията на числата китайци напомня за самотните мъже и жени.

От 2009 година Alibaba започна да рекламира деня като възможност необвързаните хора да си купят стоки онлайн с голяма отстъпка, за да се поглезят. Оттогава и другите компании за електронна търговия предлагат свои промоции в този ден.

Конкурентът на Alibaba- най-голямата китайска компания за директни продажби онлайн Джей Ди (JD.com) - отчете увеличение на днешните празнични поръчки с над 78 процента спрямо миналата година, допълва ДПА.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души