Търговци

Българският стартап се класира за второто издание на METRO Accelerator

Регал 15 септември 2016, 13:24

Българският startup Reputize се класира за второто издание на METRO Accelerator, съобщиха от "Метро кеш енд кери България".

Класираната компания предлага онлайн платформа за управление на репутацията на хотели. Тя ще се включи, заедно с още девет стартапа, в интензивна 3-месечна програма в German Tech Entrepreneurship Center в Берлин. По време на програмата участниците ще получат подготовка от около 100 ментори – основатели, инвеститори и бизнес експерти от сферата на хотелския и ресторантския бизнес, както и финансиране от 120 000 евро за своите идеи.


Reputize предлага инструменти за управление на репутацията на хотели. Стартапът разчита на big data технологии, агрегиране на ревюта за хотели от повече от 100 онлайн източника за пътувания и социални медии. Reputize подпомага хотелиерите да получат по-голямо присъствие с ревюта в уебсайтове като Trip Advisor, Holidaycheck, Zoover.com, TUI, ITS, Neckerman, Trivago. Компанията осигурява обратна връзка от гостите на хотела през различни канали - таблети и киоски в хотелите, през WiFi мрежата, е-мейл и др., за да може техният мениджмънт да получава обратна връзка в реално време от клиентите си. Хотелиерите могат да следят онлайн поведението и рейтингите на конкурентите си, буквално от другата страна на улицата, а също така самите да управляват репутацията си в социалните мрежи.

Reputize е глобален технологичен партньор на HolidayCheck и Zoover. Ревютата се публикуват директно чрез touch-screen терминали (таблети) поставени на място в хотела и/или през WiFi мрежата. Според Reputize през изминалия сезон 80% от клиентите им са подобрили рейтингa си в HolidayCheck, TUI, Trivago, Kayak, ThomasCook, ITS, Neckermann и др.

Чрез системата www.surveyontablet.com клиенти на компанията, търговски и други обекти, като магазини, ресторанти, банкови клонове, могат да получават информация за удовлетвореността на клиентите от ползваните услуги.


"Бих искал да поздравя първия български участник в нашия food tech METRO Accelerator. "Метро България" партнира отлично с българската startup екосистема през последната година и половина", каза Атила Йенисен, Главен изпълнителен директор на "Метро България".

"Страната бе на пето място по брой компании, изпратили апликации за първото издание на акселератора. Ще продължим да подкрепяме стартиращите предприемачи и занапред. "Метро България" стои близо да традициите, добрата и автентична храна, но и едновременно с това е компания иноватор, подкрепяща развитието на технологиите, които определят развитието и бъдещето на търговията", добави Йенисен.

Международен екип от седем града и пет държави ще участва в интензивна 3-месечна програма в German Tech Entrepreneurship Center в Берлин. В допълнение "Метро" ще подкрепи стартапите със своята инфраструктурау мрежа и know-how в този период.

От второто си издание акселераторът става и платформа за партньорство и комуникация между участниците в бизнеса. Зрелостта на начеващите компании бе с определяща роля в процеса на селекция между стартъпите през настоящата година. Много от компаниите вече са направили своите първи успешни стъпки на пазара.

"В нашето второ издание качеството на предложените от стартапите продукти и добаванета стойност, които те могат да предложат на клиентите ни предприемачи в сферата на хотелския и ресторантски бизнес, бе наистина забележително", каза Олаф Кох, председател на УС на METRO AG. "Тези екипи ни спечелиха с иновативните си идеи и своята лична отдаденост. Техните идеи могат да доведат до развитие на решения, които до донесат значителна полза на нашите клиенти от сектора на гостоприемството. Това е и смисълът на програмата на нашия акселератор. Целта му е да превърне добрите идеи в устойчив бизнес модел в рамките на три месеца. Продължаваме да работим, все така ентусиазирано, със стартапите и партньорите от Techstars."

В селекцията, който е продължила няколко седмици, са се включили с предложения над 600 компании, от които 10 са се класирали за METRO Accelerator 2016. Те са базирани в Лондон, Отава, Тел Авив, Мелбърн, Берлин, Кьолн и Щутгарт. Една от тях е Reputize, основана през 2015 г. от българските предприемачи Иво Димитров (CEO), Александър Кръстев (Business Development Director), Явор Янков (CTO), които понастоящем развиват дейността си от Лондон.

"Доволни сме, че за по-малко от година постигнахме значително развитие и това, че сме оценени положително от много международни брандове между които турската Rixos, както и от много български хотелиери включително "Грифид", "Феста", "Мирамар", "Албена" и др.", каза Иво Димитров от Reputize. "Благодарение на това, Reputize вече е разпознаваем бранд в България, Гърция, Турция, Испания, Италия, Малта, Хърватска и други. Надяваме се, че партньорството ни с METRO и Techstars ще ни позволи да се развиваме още по-бързо на глобално ниво."

Със своя акселератор "Метро" си поставя за цел да търси иновативни предложения, които да донесат добавена стойност за неговите професионални клиенти от хотелския, ресторантьорски и кетъринг бизнес. Това могат да бъдат иновативни решения и технологични разработки, чрез които хотелиери и ресторантьори да работят по-ефективно, да управляват по-успешно ресурсите си и да предлагат по-високо качество на своите клиенти. Разработките могат да предлагат решения за управление на хотели, ресторанти и кетъринг компании, възможности за управление на логистика, доставки и складови наличности, постъпване на поръчки и плащания, работа с клиентски бази данни, маркетингови и промоционални решения, b2b решения, по-широко приложение на дигитални и мобилни технологии в индустрията за гостоприемство.

Най-четени »
Виж още
Последни новини »
Виж още
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK