Регистрация

"Лидл" откри първия си магазин от ново поколение в България

Автор: Регал 11 септември 2016 , 1 коментар

Сградата е с нов дизайн, функционалност и енергийна ефективност. Изразходва с 30% по-малко енергия от стандартните.

Дневник

Сградата е с нов дизайн, функционалност и енергийна ефективност. Изразходва с 30% по-малко енергия от стандартните.

Милена Драгийска-Денчева, управител на "Лидл България", Любомир Хърсев, финансов директор на веригата (вдясно), зам.-кметът на София Дончо Барбалов, и сертификаторът по BREEAM Андрея Момерин (на заден план на снимката) на откриването
Дневник

Сградата е с нов дизайн, функционалност и енергийна ефективност. Изразходва с 30% по-малко енергия от стандартните.

Дневник

Първият магазин на "Лидл" в България, построен изцяло по новата концепция, която веригата въвежда в световен мащаб, отваря врати за клиенти в понеделник, 12 септември, в ж.к. "Младост" в София.

Новата концепция се изразява в промяна в дизайна, функционалността и енергийната ефективност на сградата. Иновациите имат за цел да гарантират повече удобства на клиентите, подобрена работна среда за служителите и опазване на околната среда, стана ясно на откриването.

"И в новата концепция, с променения дизайн и архитектура, клиентите ще открият това, което е най-характерно за ДНК-то на Lidl – оптимално съотношение качество-цена. Откриването на този магазин е потвърждение за нашия дългосрочен инвестиционен ангажимент и развитие на бизнеса в страната", каза Милена Драгийска-Денчева, управител на "Лидл България".

Тя поясни, че българският магазин отваря врати по-малко от година след премиерата на новата концепция в Италия. Той е 20-ият за София, третият за "Младост" и десетият "Лидл" в света, притежаващ BREEAM сертификат за устойчива сграда от най-високо ниво.

Всички следващи магазини "Лидл" в България, (които са самостоятелни обекти), ще бъдат построени по този модел. До края на годината предстои да бъдат отворени магазинът в Sofia Ring Mall и първият магазин на веригата в Благоевград. През 2017 г. планираме да открием поне още 5.", каза Милена Драгийска-Денчева.

Мисли се и за редизайн на съществуващите магазини, но той ще бъде осъществявано по-плавно, тъй като най-старите от тях са на шест години, а средната възраст е 3.5 г. Стана известно, че като начало ще бъдат обновени първият "Лидл" в Младост, този на "Резбарска" и обектът в "Дружба".

Най-новият обект има модерен дизайн на фасадата и интериора, значително увеличено вътрешно пространство, много дневна светлина и подобрена подредба на продуктите. В интериора се акцентира върху малко на брой модерни цветове и във въвеждането на естествени материали (дъб) при облицовката на регалите.

Строителното петно е с големината на стандартното за останалите магазини. Търговската площ обаче е разширена благодарение на вътрешно преструктуриране. В новия "Лидл" тя е около 1100 кв.м, което е постигнато като "социалните помещения" (тези за персонала) са изместени на втория етаж. Това е позволило не само да бъде разширена търговската зала, но и те да бъдат увеличени от 90 на 200 кв. м. и в тях да има повече дневна светлина.

В рамките на търговската зала коридорите са увеличени с 10%, за да е по-голямо удобство за клиентите. Премахнати са окачените тавани, което позволява при обичайната височина да се създаде по-голямо усещане за пространство. Подобрена е видимостта в средата на помещението. Всичко това е увеличило разходите за строителство с не повече от 10%.

Пекарната е обновена, намира се в близост до входа на магазина, а печивата са презентирани в Г-образни отворени регали с улеснен достъп за клиентите.

Сред нововъведенията за служителите са модерно обзаведени социални помещения, включително зала за обучения и срещи, удобни помещения за хранене и почивка. Те са в унисон със стратегическата инициатива "Работодателска марка", стартирала преди няколко месеца и, която включва въвеждането на по-добри и здравословни условия на труд, развитие на служителите и други.

Средно в магазин на веригата работят 17 служители, като в някои обекти например, по морето сезонно броят им се увеличава до 35-50 човека.

Един от акцентите в новата концепция на Lidl е енергийната ефективност на сградата. Това е първата и единствена по рода си интелигента сграда в ритейл сектора в България, проектирана и изпълнена с фокус върху опазването на околната среда, твърдят от веригата.

"Най-новият магазин на Lidl ще получи BREEAM сертификат за постигането на най-високото "Изключително" ниво за първи път в България. Създаването на подобни уникални устойчиви сгради е пример в търговския сектор. Горди сме да бъдем партньори на Lidl в споделянето на този безценен опит", коментира Андрея Момерин, BREEAM награден оценител 2013.

При строежа на сградата са използвани дълготрайни строителни материали и високо ефективните системи за изолация, благодарение на които магазинът има възможно най-високо качество на въздух, дневна светлина и акустика. Той е оборудван със система за управление на сградни инсталации, която позволява автоматично управление и мониторинг на всички инсталации и точки на консумиране на енергия.

В духа на европейските директиви, хладилната инсталация и климатичната система работят с безвреден за околната среда хладилен агент. Климатизацията на сградата е разработена така, че да използва за отопление през зимата отпадната топлина от хладилното оборудване. Вентилацията на магазина позволява за темпериране на постъпващия пресен въздух в помещенията да се използва топлината/студа от излизащия отработен въздух.

Благодарение на всички тези мерки магазинът използва с 30% по-малко енергия отколкото, ако бе проектиран и изпълнен като стандартна сграда.

Като следваща стъпка предстои монтирането на фотоволтаични панели на покрива на магазина и 2 станции за зареждане на електрически автомобили на паркинга.
BREEAM е водещ световен метод за оценка на устойчивостта на проекти, инфраструктура и сгради. Той разглежда редица етапи на жизнения цикъл, като ново строителство, реконструкции, в периода на използване. В световен мащаб има над 549 700 BREEAM сертифициран разработки, както и почти 2 251 000 сгради, регистрирани за оценка, откакто системата стартира през 1990 г.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души