Корковата индустрия в Португалия се измъква от кризата
"Преди 12, 14, 15 години прогнозите за корка изобщо не бяха оптимистични. Днес сме на съвършено различна позиция в сравнение с това, което навремето хората смятаха, че е възможно", казва Карлуш Жезуш, маркетинг директор на компанията.
Американският Съвет за качеството на корка изчисли, че през 2009 г. в страната продажбите на пластмасови тапи и алуминиеви капачки за бутилки, произвеждани от имена като австралийската Amcor, са заели почти половината пазар. Капачките на винт доминират австралийския пазар и се използват също в Чили и Южна Африка.
Но интересът към корка се засилва, отчасти заради инвестирането в методи за откриване и премахване на онези части от корковите кори с микроскопична гъба, които може да придадат особен вкус на виното. В САЩ днес делът на корка достига 60%, а на световния пазар, който според Corticeira Amorim възлиза на 1.3 млрд. долара годишно, наближава 70%. И това е само началото на битката за пазарен дял.
Целият текст е тук