Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Корковата индустрия в Португалия се измъква от кризата

Автор: Капитал 17 май 2017

Износът на световния лидер се върна към пика си отпреди 15 години

Преди 10 години акциите на Corticeira Amorim - най-големият производител на коркови изделия в света, не изглеждаха привлекателни за инвестиции. Най-големият ѝ клиент - винарската индустрия, флиртуваше с евтини заместители, заплашващи господството на корка. Мнозина водещи винарни започнаха да използват пластмасови тапи или бутилки с капачки на винт, като обвиняваха корка, че понякога променял вкуса на виното им. Това вече е минало. Корковата индустрия се завръща на пазара. Акциите на търгуваната на борсата в Лисабон Corticeira Amorim вече струват 6 пъти повече, а износът на корк от Португалия - доминиращият производител в света - се върна към пика си отпреди 15 години.

"Преди 12, 14, 15 години прогнозите за корка изобщо не бяха оптимистични. Днес сме на съвършено различна позиция в сравнение с това, което навремето хората смятаха, че е възможно", казва Карлуш Жезуш, маркетинг директор на компанията.

Американският Съвет за качеството на корка изчисли, че през 2009 г. в страната продажбите на пластмасови тапи и алуминиеви капачки за бутилки, произвеждани от имена като австралийската Amcor, са заели почти половината пазар. Капачките на винт доминират австралийския пазар и се използват също в Чили и Южна Африка.

Но интересът към корка се засилва, отчасти заради инвестирането в методи за откриване и премахване на онези части от корковите кори с микроскопична гъба, които може да придадат особен вкус на виното. В САЩ днес делът на корка достига 60%, а на световния пазар, който според Corticeira Amorim възлиза на 1.3 млрд. долара годишно, наближава 70%. И това е само началото на битката за пазарен дял.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София