Регистрация

Втора проверка на храни не откри разлики в съдържанието на етикетите

Автор: Мара Георгиева 08 август 2017

Обявените съставки на 31 изследвани продукта са идентични в България и в Западна Европа, съобщиха от Агенцията по безопасност на храните

Фотограф: Надежда Чипева

Няма разлики в етикетите, обявените съставките на продуктите са идентични. Това показва втора проверка на 31 продукта, закупени от търговски обекти в Италия, Франция, Швейцария и в България, съобщиха от Министерството на земеделието. Проверката е част от проучването по темата има ли т. нар. двоен стандарт при храните, предлагани на българския и на западноевропейските пазари.

Този път от Българската агенция по безопасност на храните и Комисията за защита на потребителите са направили само сравнителен анализ на етикетите и финансов анализ за евентуално различие в цените, но без лабораторни изследвания, се уточнява в прессъобщението.

Резултатите

Само при един продукт, предлаган на българския пазар, не е отбелязан процентът на съдържащото се в него какао за разлика от аналога му на западноевропейските пазари, показва проверката.

Сравнението на цените след елиминиране на разликите от ДДС пък отчита, че нетната стойност на девет продукта е по-висока в България в сравнение с Италия, Франция и Швейцария. Най-голяма е разликата при макаронени изделия от твърда пшеница – 50%, съобщават от земеделското министерство. Между 32% и 36% по-скъпи са проверените концентрирано доматено пюре и кетчуп. С по-високи цени на българския пазар са конфитюр от боровинки, печено мляно кафе за еспресо машина, какаова напитка на прах, руло с пълнеж от крем и ягоди, светла бира, зехтин "Екстра върджин", показала проверката. При пет от продуктите нетната цена в България е една и съща или с минимално отклонение спрямо западноевропейския пазар. Останалите 17 храни са по-евтини тук, като разликите варират от 9% до 74%, обобщават от земеделското министерство.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души