Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Втора проверка на храни не откри разлики в съдържанието на етикетите

Автор: Мара Георгиева 08 август 2017

Обявените съставки на 31 изследвани продукта са идентични в България и в Западна Европа, съобщиха от Агенцията по безопасност на храните

Фотограф: Надежда Чипева

Няма разлики в етикетите, обявените съставките на продуктите са идентични. Това показва втора проверка на 31 продукта, закупени от търговски обекти в Италия, Франция, Швейцария и в България, съобщиха от Министерството на земеделието. Проверката е част от проучването по темата има ли т. нар. двоен стандарт при храните, предлагани на българския и на западноевропейските пазари.

Този път от Българската агенция по безопасност на храните и Комисията за защита на потребителите са направили само сравнителен анализ на етикетите и финансов анализ за евентуално различие в цените, но без лабораторни изследвания, се уточнява в прессъобщението.

Резултатите

Само при един продукт, предлаган на българския пазар, не е отбелязан процентът на съдържащото се в него какао за разлика от аналога му на западноевропейските пазари, показва проверката.

Сравнението на цените след елиминиране на разликите от ДДС пък отчита, че нетната стойност на девет продукта е по-висока в България в сравнение с Италия, Франция и Швейцария. Най-голяма е разликата при макаронени изделия от твърда пшеница – 50%, съобщават от земеделското министерство. Между 32% и 36% по-скъпи са проверените концентрирано доматено пюре и кетчуп. С по-високи цени на българския пазар са конфитюр от боровинки, печено мляно кафе за еспресо машина, какаова напитка на прах, руло с пълнеж от крем и ягоди, светла бира, зехтин "Екстра върджин", показала проверката. При пет от продуктите нетната цена в България е една и съща или с минимално отклонение спрямо западноевропейския пазар. Останалите 17 храни са по-евтини тук, като разликите варират от 9% до 74%, обобщават от земеделското министерство.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София