Продажбите на бира са достигнали 500 млн. лв. през 2016 г.
Фотограф: Надежда Чипева
Членовете на Съюза на пивоварите - "Болярка - ВТ", "Бритос", "Загорка", "Каменица", "Карлсберг България", "Ломско пиво", държат общо 98-99% от пазара в количество и 93% в стойност, показват данните.
Достигнатият през миналата година обем на производството на бира е най-високият от 2008 г. насам. За първи път се отчита слаб спад от 2% в количествата на внесеното в страната пиво и покачване на износа с 8%, уточняват от сдружението.
За три години - 164 млн. лв. инвестиции
"За последните три години инвестициите в дълготрайни материални активи за производство на пиво и малц са за 164 млн. лв. Вложенията са главно в нови бутилиращи и опаковащи линии, енергоефективно промишлено обзавеждане, модернизиране на производствените и логистичните звена. От 1994 г., когато започва приватизацията на пивоварната промишленост в страната, до днес в сектора са инвестирани над 1.17 млрд. лева", уточнява изпълнителният директор на Съюза на пивоварите Ивана Радомирова. По думите й през миналата година приходите към бюджета от производството и продажбите на бира надхвърлят 350 млн. лева, от които директните постъпления от акциз и ДДС от бранша са близо 140 млн. лева. А около 95% от тях са от шестте бирени компании, които са членове на браншовия съюз.
По данни на Europe Economics добавената стойност по цялата верига на бирената индустрия е близо 330 млн. евро, от които 32% се генерират директно от пивоварните компании, 49% от секторите по веригата на доставките и 19% от търговските обекти на дребно и заведенията – ресторанти, кафенета, барове и др.
Целият текст е тук