Регистрация

Продажбите на бира са достигнали 500 млн. лв. през 2016 г.

Автор: Мара Георгиева 20 юли 2017

Произведените количества са близо 5.18 млн. хектолитра

Фотограф: Надежда Чипева

През миналата година в страната са произведени близо 5.18 млн. хектолитра бира, а продажбите са за 500 млн. лв., съобщиха от браншовия съюз в навечерието на професионалния празник на пивоварите – Илинден.

Членовете на Съюза на пивоварите - "Болярка - ВТ", "Бритос", "Загорка", "Каменица", "Карлсберг България", "Ломско пиво", държат общо 98-99% от пазара в количество и 93% в стойност, показват данните.

Достигнатият през миналата година обем на производството на бира е най-високият от 2008 г. насам. За първи път се отчита слаб спад от 2% в количествата на внесеното в страната пиво и покачване на износа с 8%, уточняват от сдружението.

За три години - 164 млн. лв. инвестиции

"За последните три години инвестициите в дълготрайни материални активи за производство на пиво и малц са за 164 млн. лв. Вложенията са главно в нови бутилиращи и опаковащи линии, енергоефективно промишлено обзавеждане, модернизиране на производствените и логистичните звена. От 1994 г., когато започва приватизацията на пивоварната промишленост в страната, до днес в сектора са инвестирани над 1.17 млрд. лева", уточнява изпълнителният директор на Съюза на пивоварите Ивана Радомирова. По думите й през миналата година приходите към бюджета от производството и продажбите на бира надхвърлят 350 млн. лева, от които директните постъпления от акциз и ДДС от бранша са близо 140 млн. лева. А около 95% от тях са от шестте бирени компании, които са членове на браншовия съюз.

По данни на Europe Economics добавената стойност по цялата верига на бирената индустрия е близо 330 млн. евро, от които 32% се генерират директно от пивоварните компании, 49% от секторите по веригата на доставките и 19% от търговските обекти на дребно и заведенията – ресторанти, кафенета, барове и др.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души