Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Приходите на H&M в България са нараснали с 6%

Автор: Лилия Игнатова 03 юли 2017

Постъпленията на шведската верига в страната са достигнали 32 мн. лв. през второто фискално тримесечие

Шведската верига H&M отчита пореден ръст в бизнеса си в България, сочат финансовите данни на компанията за второто фискално тримесечие на 2017 г. Продажбите в страната растат с 10% през второто тримесечие, което обхваща периода 1 март - 31 май, като така достигат 159 млн. шведски крони, или 32 млн. лв. Изразено в левове обаче, увеличението пада до 6%.

Аналогична е ситуацията и с показателите на шведската компания за първото полугодие - оборотът в страната е бил 307 млн. крони (61.8 млн. лв.), което е 10% повишение спрямо година по-рано, или 7%, изразено в левове. Различията в отчетените темпове са в резултат на поскъпването на шведската крона спрямо еврото през последната година.

И докато резултатите показват, че веригата продължава да расте, темповете са под планираните. В глобален план за периода от 1 март до 31 май продажбите се повишават с 10% до 51.4 млрд. шведски крони (5.3 млрд. евро), а общо за шестмесечието оборотът се е повишил с 8.5% до 113.9 млрд. крони (11.7 млн. евро). Цените на акциите на H&M се движат по наклонена плоскост от 2015 г., като отбелязаният спад е в размер на 18% само от началото на тази година, допълва още Reuters.

Представянето в България

За стабилните резултати в България допринася продължаващата експанзия на веригата на местния пазар. Миналата година H&M откри 19-ия си магазин в страната в Mall Rousse, а към края на годината беше открит и 20-ият - в Terra Mall, Габрово. Така присъствието на местния пазар се разшири до 11 града. Успоредно с това от април 2015 г. българските клиенти могат да пазаруват и през сайт за онлайн продажби.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София