Регистрация

"Кауфланд България" подкрепя с 250 хил. лв. 15 фермери по GlobalG.A.Р.

Автор: Мара Георгиева 21 юни 2017

Стандартът гарантира, че в предлаганите плодове и зеленчуци няма остатъчни количества пестициди и нитрати

Фотограф: Анелия Николова

"Кауфланд България" ще инвестира 250 хил. лв. през тази година в подкрепа на 15 български фермери, които ще бъдат сертифицирани по стандарта GlobalG.A.Р. (Good Agricultural Practice). Инициативата е част от съвместна програма със Световната банка. "През 2016 г. вече финансирахме сертифицирането на 11 български производителя на пресни плодове и зеленчуци", съобщи на специална пресконференция Димитър Спасов, председател на управителния съвет на "Кауфланд България". По думите му компанията подпомага производителите в целия процес по придобиване на стандарта и осигурява пазар за продуктите им. Веригата избира фермите, които подкрепя, на базата на дългогодишни контакти, желание от страна на земеделските стопани и възможности за развитие, уточни Спасов.

По-качествена продукция, повече пазари

GlobalG.A.Р. е независима световна система за добри земеделски практики. Стандартът гарантира, че в предлаганите плодове и зеленчуци няма остатъчни количества пестициди и нитрати, следи за хигиената при прибирането и обработването на продукцията, както и за безопасни и здравословни условия на труд за работещите (виж карето).

"За фермерите сертификацията по GlobalG.A.Р. означава по-високо качество, по-ефективно, по-конкурентно и устойчиво земеделие, повече пазари, включително и зад граница", обобщи ползите Димитър Спасов.
"Стандартът осигурява прозрачност и проследимост на процесите във фермата. Той гарантира по-добро управление на разходите и по-високи добиви заради рационалния избор на подходящи семена, посадъчен материал, климатични условия, почва", допълва плюсовете за земеделските стопани Веселин Спасов, директор направление "Плодове, зеленчуци и цветя" в "Кауфланд България".

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души