Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

"Ел Би Булгарикум" увеличи над два пъти печалбата си през 2016 г.

Автор: Ралица Николова 10 май 2017

Приходите на производителя на млечни продукти са нараснали, а разходите са намалели

За държавния производител на млечни продукти "Ел Би Булгарикум" изминалата 2016 г. е била добра във финансово отношение. Компанията е увеличила печалбата си със 118% до 5.6 млн. лв., показва финансовият отчет на дружеството. Това се дължи основно на нарастването на приходите с 10% до 20.3 млн. лв. и намалението на разходите с 8% до 13.7 млн. лв.

Основна част обаче идват не от млекопреработване, а от отдаването на правото за производство на кисело мляко по българска технология и с българска закваска на чужди компании.

По българска технология

Основните приходи на държавното дружество (19.5 млн. лв.) са от неговата търговска дейност, което е увеличение от 9% спрямо предходната година. Основният дял от тях - 11.058 млн. лв., са постъпления от лицензионна дейност. Компанията има дългогодишни договорни отношения за производство на млечни продукти по българска технологии с японската компания "Мейджи", като само от продажбата на тези продукти в Япония "Ел Би Булгарикум" е генерирала приходи от 10.8 млн. лв. Това е увеличение в сравнение с 2015 г. oт 9.5%. Подобен договор българската компания има и с финландската "Валио", който е донесъл приход за 2016 г. от 25 хил. лв. (17 хил. лв. за предходната). През миналата година компанията има и едно лицензионно споразумение на територията на страната, с което е предоставила ползването на марката "Тонус" на хасковската "БМК холдинг", от което има приход от 17 хил. лв. Компанията предоставя и услуги за производство на ишлеме, които обаче са й донесли минимални постъпления от 2 хил. лв. за миналата година.

Целият текст е тук

Събития
Износ на нови пазари - курс за произвдители

Износ на нови пазари - курс за произвдители

- Стратегия и операции
- Правна рамка
- Финанси

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София