Регистрация

BMW ще се опита да си върне короната на европейския пазар на луксозни автомобили

Автор: Йоан Запрянов 21 март 2017

Компанията падна от първо до трето място след Mercedes и Audi

Германският производител на автомобили BMW ще се опита през тази година да си върне европейската корона в сектора с луксозни коли, пише Financial Times.

Изоставане

Компанията загуби първото си място през миналата година, като беше изпреварена от дългогодишния си конкурент Mercedes-Benz и Volkswagen с Audi. Изпълнителният директор на BMW Харолд Крюгер обещава, че през тази година ще има офанзива от баварския производител. За групата това е един от важните сектори и загубата на първата позиция от компанията на Daimler не се приема добре. През миналата година BMW е продала над 784 хил. автомобила в Европейския съюз, докато Mercedes - над 807 хил., сочат данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA). BMW планира да пусне 40 нови модела по света до края на 2018 г.

Проблемът за BMW обаче не е само един, след като през изминалата година Audi също задмина бившия лидер по брой продадени коли. Audi направи сериозен скок в продажбите - от под 740 хил. през 2015 г. до почти 804 хил. през миналата година. Една от причините за ръста е, че редица клиенти обърнаха гръб на марката Volkswagen, която пострада от дизеловия скандал, започнал в края на 2015 г. Въпреки това данните сочат, че една част от клиентите са се пренасочили към други марки, собственост на групата Volkswagen, а Audi е най-популярната сред тях.

Още по темата тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души