Консултации и спортен празник за Международния ден за социална отговорност на пивоварния бранш
Съюзът на пивоварите в България (СПБ) организира консултации по превенция употребата на алкохол от подрастващи и спортни събития за родители и деца по случай Международния ден за социална отговорност на пивоварния бранш и подкрепата му към Европейската стратегия за намаляване вредите от алкохола.
До края на учебната година браншовата организация ще осигурява експертни беседи и обучения със специалисти по проблемите на подрастващите, свързани с употребата на алкохол, по заявка на всички желаещи училищни настоятелства в София, съобщиха от организацията.
Инициативите, посветени на Международния ден за копоративна социална отговорност, са под мотото на кампанията "Спортът е по-добрият начин децата да пораснат".
Целта на кампанията е да се популяризират семейният спорт и физическото възпитание като добра възможност за израстване, социализация, здравословно семейно общуване и превантивна практика лица под 18 години да не експериментират с алкохол.
Първото консултативно обучение по програмата за превенция употребата на алкохол от подрастващи тази година се състоя в 153-то СОУ ,,Неофит Рилски", София, и в община Велико Търново с училища от малки населени места.
,,Планираните активности за Международния ден за социална отговорност надграждат постигнатото през току-що приключилата Лятна детска полицейска академия в община Велико Търново, на която Съюзът на пивоварите е всеотдаен партньор", коментира изпълнителният директор на СПБ Ивана Радомирова.
В рамките на програмата за корпоративна социална отговорност влиза и издаденият в партньорство с асоциация ,,Родители" наръчник за родители ,,Добре дошли в 5-ти клас". Брошурата съдържа ценни съвети как родителите да общуват с влизащите в пубертета деца, как да организират свободното им време, как да разговарят по теми, доскоро считани за табу, включително и такива, засягащи алкохола.
Превантивната програма на Съюза на пивоварите започна през 2010 г. и се осъществява с доброволчески труд и със 100% целево финансиране, осигурено от пивоварните компании "Болярка - ВТ" АД, "Бритос" ЕООД, "Загорка" АД, "Каменица" АД, "Карлсберг България" АД и "Ломско пиво" АД.