General Motors спира план за 1 млрд. долара в Индия
Фотограф: Mark Blinch
Инвестицията, обявена миналата година, имаше за цел да превърне Индия в глобален експортен център чрез подобряване на производствената база в страната. Американският автомобилопроизводител планираше също да увеличи топящите се продажби с пускането на нови модели.
Представители на компанията обаче посочиха в допълнение към промените в клиентските предпочитания и безпрецедентната регулаторна несигурност, пред която е изправен секторът заради строгия екологичен контрол върху дизеловите коли.
Индия е сред най-бързо растящите пазари на автомобили с 2,8 милиона продадени единици годишно, посочва ДПА. General Motors присъства там през последните две десетилетия, но пазарният му дял е едва под 1 процент, според бизнес всекидневника "Минт". Средните му продажби възлизат на 1172 коли месечно през периода април - юни, което е срив от 67 процента на годишна основа.