Unilever, Henkel и L'Oreal наддават за производителя на козметика Vogue International
Фотограф: Reuters
Компании като Unilever, Henkel и L'Oreal са подали оферти в първия кръг от търга за придобиване на производителя на козметика Vogue International, съобщава агенция Reuters, позовавайки се на източници, запознати с въпроса. Според източниците, пожелали анонимност, сделката може да даде оценка на базираната в САЩ Vogue International между 2.5 млрд. и 3 млрд. долара.
Преди три години Vogue, която е известна с продукти като шампоаните OGX, се опита да се продаде в сделка на стойност 800 млн. долара. Продажбата обаче беше възпрепятствана от съдебни дела. Преди две години инвестиционният фонд Carlyle Group придоби 49% от капитала на компанията.
Според информацията на Reuters печалбата преди лихви, данъци и обезценки на Vogue International е достигнала около 150 млн. долара спрямо нивото от 80 млн. през 2013 г. Компанията е основана през 1987 г. от сегашния главен изпълнителен директор Тод Кристофър. Основната продукция е насочена към масовия пазар и включва козметични продукти за коса и тяло, включително шампоани, балсами и стилизиращи продукти. Unilever, Vogue, L'Oreal, Henkel и Carlyle са отказали да коментират евентуалната продажба.
През миналата година германската Henkel, която произвежда шампоаните Schwarzkopf, се опита да придобие подразделението на Procter&Gamble за продукти за коса Wella. В крайна сметка тези активи обаче бяха купени от козметичната компания Coty срещу 12.5 млрд. долара. Unilever също притежава водещи козметични марки като Dove, Suave and TRESemme, а L'Oreal предлага продукти за коса със собствения си бранд.
Още на capital.bg