Пазари

Сделките за бизнес имоти са скочили три пъти тази година

Иглика Филипова 24 юли 2017, 13:58

Сделките за бизнес имоти са нараснали повече от три пъти през първата половина на годината, като общата сума е достигнала над 360 млн. евро. Това показва анализът на консултантската компания за бизнес имоти Forton, стратегически партньор на Cushman&Wakefield за България и Македония. Основният двигател на ръста са продажбите на търговски центрове, които формират близо 80% от инвестиционния пазар. Силното първо полугодие и нарастващият интерес от чужди инвеститори са причината, поради която от компанията прогнозират обемът на сделките до края на годината да достигне 800 млн. евро. За сравнение - през 2016 г. продажбите бяха на стойност 290 млн. евро.

Силна година

Няколко големи продажби на търговски центрове са основната причина за общия ръст на пазара, като главните играчи са южноафрикански купувачи. Най-голямата сделка беше тази за мол Serdika Center, който беше придобит от NEPI за 207 млн. евро. По-значими продажби извън София бяха сделките за "Галерия Бургас" и "Галерия Стара Загора", които бяха купени от MAS Real Estate за 62 млн. евро, както и придобиването на "Мол Варна" от германската Kronberg International.

В останалите сегменти по-значими сделки бяха продажбата на Телефонната палата и историческата сграда на Уникредит Булбанк в центъра на София, както и тази на "Интерхотел България" в Бургас.

По-големи сделки се очаква да бъдат сключени през втората половина на годината. "Макар че през последните месеци пазарът беше движен основно от търговските площи, очакванията ни са да регистрираме големи придобивания и в други сегменти като офис площи и хотели. Добър знак е и високият дял на чуждите инвеститори при тези придобивания, което говори за увеличаващо се доверие към пазара и България като цяло", коментира Явор Костов, мениджър "Капиталови пазари" в Cushman & Wakefield Forton.

Търговски площи

Наемите в столичните търговски центрове леко нарастват през първата половина на годината, като достигат 31 евро/кв.м на месец. Причината е растящото потребление и активното търсене на площи за разрастване в сегмента на облеклата и обувките в цялата страна, като по-високият клас марки се насочват основно към столицата и Пловдив. Увеличава се търсенето и от страна на търговци на спортни стоки заради тенденцията за здравословен начин на живот.

Целият текст е тук.

Най-четени »
Виж още
Последни новини »
Виж още
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK