Регистрация

Цигареният пазар бележи спад

Автор: Десислава Николова 19 юли 2017

Продажбите на тютюневи изделия са до 950 млн. къса месечно и под нивата за миналата година

Фотограф: Надежда Чипева

Легалните продажби на цигари от началото на годината до края на юни не могат да достигнат нивата от същия период на миналата, става ясно от статистиката за продажбите на цигарените компании. Единственият месец, в който е имало ръст в сравнение с миналата година, е март, и то само с един процент. През другите месеци продажбите на цигари с бандерол са на нивата от миналата година – средно по около 850 и 950 млн. къса месечно, или бележат спад, който е между 2 и 4% месечно в сравнение със същия период на 2016 г.

Сивият пазар се увеличава

Според източници от пазара очевидно е, че от края на миналата година през първите месеци на тази по времето на служебното правителство нелегалният пазар се е увеличил. Това е традиция в периоди между избори, защото има пряка връзка с това дали контролните органи работят усилено или не. Най-новото проучване на празни цигарени опаковки, което поръчват компаниите, е от края на миналата година и то сочи нелегален пазар от около 8%, което е едно от най-ниските нива през последните години.

Последните данни от проучванията на сивия пазар за миналата година на KPMG сочат, че контрабандният пазар на цигари през 2016 г. и продажбите на продукти без бандерол, с неясен произход или непредназначени за българския пазар е намалял с 0.7 млрд. къса, което е спад с 41% в сравнение с предишната година и е било компенсирано с ръст на законното потребление. Най-големият поток от контрабандиран бранд, Karelia, е намалял с почти 50%.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души