Регистрация

Експерти очакват спадът в продажбите на масова електроника да продължи

Автор: Регал 04 януари 2017

Американската браншова асоциация (CTA) и изследователският институт GfK оценяват на 929 млрд. долара очакваните разходи на световните потребители през 2017 г.

Световните разходи за продукти на електрониката за масова употреба се очаква да намалеят с още 2% през 2017 г., след спада с 1% през изминалата година. Това съобщи Франс прес, цитирана от БТА, позовавайки се на проучване, публикувано преди официалното откриване на Изложението за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас.

Американската браншова асоциация (CTA) и изследователският институт GfK оценяват на 929 млрд. долара очакваните разходи на световните потребители за закупуване на смартфони, таблети, телевизори, компютри, фотоапарати и свързани с интернет часовници и други устройства.
Тези разходи за 2016 година се оценяват на 950 млрд. долара.

Факторите, оказали въздействие за тези оценки, представени от анализатора Стив Кьониг от браншовата асоциация, са икономическата и политическа несигурност, свързана с последиците от победата на Доналд Тръмп на президентските избори в САЩ и излизането на Великобритания от Европейския съюз.

Силно влияние е оказал и скъпият долар, тъй като при обмяна намалява разходите в други валути, както и по-малкият брой продадени продукти и спадът на цените на някои от тях, като таблетите.

Приходите в сектора остават твърде зависими от смартфоните, които се очаква и тази година да бъдат 47% от разходите за електроника за масова употреба в световен план. При тях обаче увеличението на обема на продажбите и приходите от продажби започва да става по-умерено, изтъкна Кьониг.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души