Регистрация

Франция отчете през 2015 г. рекорден износ за 11.7 млрд. евро на вино и спиртни напитки

Автор: Регал 11 февруари 2016
Този резултат, който отбелязва ръст от 8.7% за година, се дължи основно на продажбите на шампанско и коняк и на благоприятния валутен курс с отслабване на еврото.

Фотограф: Shutterstock

Френският износ на вино и спиртни напитки през 2015 година е достигнал историческо равнище от 11.7 милиарда евро, което съответства на продажбата на 126 самолета Airbus, обяви Федерацията на износителите, цитирана от Франс прес и БТА.

Този резултат, който отбелязва растеж от 8.7% за една година, се дължи основно на продажбите на шампанско и коняк и на благоприятния валутен курс с отслабване на еврото. Негазираните вина обаче продължават да страдат от недостатъчното предлагане, според професионалистите.

Впечатляващият резултат, според президента на Федерацията Кристоф Навар, позволява на сектора да си върне загубеното през миналата година второ място по износ в страната след авиацията.

В същото време експедираните обеми са намалели с 3.6% до 188 милиона продадени каси, а без отчитане на шампанското спадът при вината достига 5.2%. Тенденцията се наблюдава трета поредна година, уточни Навар.

И докато при шампанското има увеличение (4.8%), както и при коняка, то пазарният дял на виното и спиртните напитки не спира да се свива. За 15 години показателят се е понижил от 45 до 30%, отбеляза ръководителят на федерацията.

По думите му шампанското, конякът, бордото и бургундското вино покриват 67% от износа (като стойност), но само 28% от обема.

На САЩ и Китай се падат 75% от растежа. На нововъзникващите пазари, където се търсят нисък клас вина, Франция понася тежестта на конкуренцията от Новия свят начело с Чили и Австралия, отбелязва АФП.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души