Регистрация

Седем тайни на оформлението в големите търговски вериги

Автор: Регал 01 юни 2016

Интериорни хватки, чрез които ритейлърите стимулират купувачите да пазаруват повече

Автор: .

Случвало ли ви се е да влезете в магазин на голяма верига и да излезете с много повече покупки, отколкото сте планирали? Големите търговци определено знаят как да конструират магазините си, така че атмосферата в тях да изкушава купувачите да пазаруват повече. Каква е тяхната тайна? Enterpreneur публикува седем съвета за оформление, дадени от експерти, които са работили с много от основните търговски вериги

1. Накарайте прозорците да блестят

Много от малките търговски вериги не поставят нищо на витрината и позволяват на клиентите да виждат директно в магазина. Това е грешка, казва дизайнерът на магазини и консултант по оформлението Линда Кеън от Cahan&Co в Уест Линн, Орегон. "Както очите са прозорецът към душата, така прозорците на магазина са неговите очи", казва тя. "Всеки прозорец трябва да разказва история".

За да създадете приятен вид, използвайте само една тоналност. Така привличате вниманието и комуникирате визията на магазина. Важно е също да се избягва бъркотията, защото в търговията на дребно пространството е равносилно на лукс, казва Кеън. Ако натъпчете много неща заедно на витрината, те ще изглеждат евтини. Помислете как Tiffany показва само няколко артикула на витрината, създавайки впечатлението, че те са специални.

2. Създайте завладяващо първо впечатление

Когато клиентите влязат във вашия магазина и нещо хващащо окото се изпречи пред тях, те забавят темпото си. Иначе биха преминали бързо през магазина и биха купили малко. Забележете как Costcо представя сезонни продукти на входа, често като някои от тях са извадени от кутията си – кухненско оборудване или пресни зеленчуци, които ще накарат купувача да спре, за да ги докосне, помирише или опита. Проблем за много от малките магазини са високите рафтове, които блокират гледката към останалата част от магазина. Ако клиентите не харесат това, което виждат на първите регали, те може да си тръгнат. По-добре е да използвате по-къси и тесни рафтове. Така магазинът изглежда пълен, без да трябва да излагате твърде много стока, а и позволява на клиентите да виждат по-навътре в магазина, казва Пат Джонсън, съсобственик на консултантската фирма в Сиатъл Outcalt&Johnson: Retail Strategists.

3. Насочвайте клиентите си вдясно

Търговците трябва да оформят магазините си така че клиентите да се движат от дясно на входа, казва Браян Дъчес, мениджър във фирмата за продажби на дребно Ikonic Tonic в Лос Анджелис. Купувачите обикновено предпочитат да влязат отдясно и да обиколят магазина обратно по часовниковата стрелка. Например, ако влезете в супермаркет на Safeway от формата Marketplace, още с влизането погледът ви ще е грабнат от раздела за цветя в дясно. Ярките цветове и цветните миризми напомнят на купувачите за щастливи моменти в живота им, казва Дъчес. Това им оправя настроението и ги подтиква да продължат да се движат вдясно и да обиколят магазина. В 136 годишния магазин Hermann Furniture в Бренхам, Тексас, посетителите влизат във фоайе, доминирано от кръгла маса със сезонни стоки. Купувачите трябва да спрат за момент пред масата и да решат как да я заобиколят . По-широката пътека отдясно ги подтиква да минат в тази посока.

4. Отведете ги някъде

Често, малките търговци не се справят с поставянето на визуално завладяващи продукти на края на пътеката, казва аранжорът на магазини Кеън. "Те създават пътека, която свършва в стена, тоалетна, или служебна стая. Вместо това, казва Дъчес, търговците трябва да се придържат към дълги пътеки, които да отвеждат клиентите в ново отделение, намиращо се перпендикулярно от другите щандове.

5. Имайте ъгъл

Въпреки че е най-ефективно да поставят алеите успоредно на стените на магазина, малките търговци могат да създават по-голям визуален интерес като ги поставят под ъгъл, казва Кеън. В идеалния случай, коридорите могат да са под ъгъл спрямо централната пътека от двете й страни, като оформят layout като стрела, която свършва с изглед към задната стена на магазина. Но използвайте ъгловия подход , само ако можете да поддържате коридорите достатъчно големи, така че клиентите да се ориентират лесно.

6. Създавайте спирачки

При изучаването на моделите на пазаруване на клиентите си Дъчес казва, че 20% от стоките в магазина биват пропуснати. Това е защото дългите и непрекъсващи коридори не хващат вниманието на хората. Вземете за пример Wal-Mart и други големи търговци: Слагайте точки на продажба в средата на дългите алеи, като знаци или табели, които създават визуална бариера. Дъчес харесва как веригата за облекло Anthropologie често повтаря дизайна зад стенните дисплеи и и после го променя или приключва мотива, в опит да накара клиента да спре на конкретно място.

7. Предлагайте "прегръдки"

Хората са привлечени към кръглата и U-образната форми, казва Дъчес. За да накарате клиент да спре пред нещо изложено, пробвайте да сложите кръгов знак, висящ от тавана, или сложете за фон нещо в U-образна форма, като ниска стена със стърчащи напред краища зад нея. Това кара хората да спрат и да влязат в това пространство , което наподобява човек, протягащ ръце за прегръдка.
Nordstorm страхотно прилагат тази техника в дисплеите за облекло, като слага частични U-образни стени зад манекените, казва Дъчес.
Евтини начини да подобрите вашия Lay Out
Нямате голям бюджет? Имайте предвид тези съвети, за да подобрите вида на магазина си.

- Помолете ключовите си служители и вашите най-добри клиенти да се разходят из магазина и да ви дадат обратна връзка, казва Дик Ауткалт, съсобственик на Outcalt & Johnson, който предлага въпросник, създаден да помага да се идентифицират слабите места. Друг подход е да снимате магазина и после да събирате служителите си за анализ.

- Потърсете помощ, която можете да си позволите, за да направите промените, ако дизайнът в магазина и мърчандайзингът не са вашата сила. Ако не можете да си позволите дизайнер, поделите разходите с други търговци в околността, или наемете студент от търговска или маркетинг програма, който може да работи на минимална заплата или просто за курсов кредит, казва Кеън.

- За да създадете с малко разходи итнериора, съберете евтини декоративни предмети , които може да бъдат пребоядисани или използвани отново, за да паснат на различните теми и сезони. Такива например са празните рамки за снимки, старите вази, дървените столове, които може да се използват и за поставки. Всички тези неща могат да се намерят на гаражна разпродажба или от крафт магазини, споделя Кеън.

- Но не си мислете , че сте си свършили работата, след като веднъж сте направили промени. Трябва трябва да променяте външния вид редовно, за да предлагате свежест и приятно изживяване на клиентите си, всеки път, когато пазаруват. "Няма нито една област, в която да не правим някаква промяна почти всеки ден", казва Дженифър Херман, собственик на Hermann Furniture. "Това е забавно и създава у клиентите желание да пазаруват".

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души