Регистрация

"Престиж-96" купи фабрика за вафли за 4.2 млн. лв.

Автор: Мара Георгиева 26 юли 2017

Обект на сделката са активите на великотърновския производител "ДИК-2000". Целта - още мощности за износ към Близкия изток

Четвъртият по големина производител на сладки изделия - великотърновската "Престиж-96", расте през покупка на фабрика. Срещу 4.2 млн. лева компанията е придобила активите на производителя на вафли "Кредо" - фирма "ДИК-2000". Сделката се вижда в Търговския регистър. Тя се случва, за да може "Престиж" да увеличи производствения си капацитет и да има мощности, в които да произвежда по-малки и евтини опаковки вафли за пазарите в Близкия изток.

Любопитното в тази сделка е, че се окрупнява сладкарският бизнес, който в Търновския регион е силно развит най-вече заради наличието на захарен завод. Общото между двете компании - "Престиж" и "ДИК-2000", е, че са създадени на зелено от местни предприемачи. Разликата е, че преди пет години първата беше придобита от два чужди фонда, които търсят ниши за растеж.

Търновска експанзия

"Престиж" придобива чисти активи: нов завод и производствени линии. За целта сделката става през създаване на ново дружество - "Кредо фууд", в което са апортирани активите на "ДИК-2000", става ясно от документи в Търговския регистър. Общата оценка на земята, завода и машините, които влизат в новата "Кредо фууд", е 4.2 млн. лв., като това реално е и цената на сделката с "Престиж-96".

Производствената база е в с. Леденик, Велико Търново, на пътя София - Варна. Компанията е основана през 2000 г. и произвежда вафли с марката "Кредо" (Credo), които продава основно зад граница. Теренът на фабриката е 12 361 дка, а производствената сграда е със застроена площ от почти 4 хил. кв.м. В апортната вноска влизат и търговските марки на дружеството - New Credo, Credo, "Кредо", както и притежаваният промишлен дизайн, оценени на 228 хил. лв. Машините и съоръженията на компанията, които също влизат в апорта, са оценени на 805 хил. лв. "ДИК-2000" притежава три технологични линии за вафли, които са от последните години. Голямата производствена сграда позволявала и поставяне на още линии. Това се вижда и от одобрен европроект на компанията от юни миналата година за около 1 млн. лв. Планът е бил за нова производствена линия, става ясно от системата за европроекти ИСУН.

Целият текст е тук.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души