Регистрация

"Карлсберг България" изпревари "Каменица" АД по пазарен дял

Автор: Pari.bg 18 май 2010

"Карлсберг България" вече стабилно е Номер 2 на пазара на бира у нас, съобщи изпълнителният директор на компанията Александър Грънчаров. От началото на годината, в условията на свиващ се пазар, "Карлсберг България" постига близо 30% дял от общия пазар на бира в страната, уточни Грънчаров. Така бирената компания, която има две пивоварни - една в Шумен и една в Благоевград, изпревари "Каменица" АД и се нареди на второ място след лидера Загорка АД.

Трите компании държат близо 90% от пазара на бира в България.

За първото тримесечие на 2010 г. най-силната марка на "Карлсберг България" - "Шуменско", е достигнала 19% пазарен дял от общия бирен пазар, а в домашния регион той е нараснал до 31%. От компанията казват, че ръст бележат и всички останали търговски марки на компанията, особено "Туборг" и " Пиринско".

Пазар
Кризата сви потреблението на бира у нас през миналата година с 11% до 5 млн. хектолитра. За тази година обаче се очаква по-лек спад от около 5% по прогноза на Съюза на пивоварите в България. С наближаването на летния сезон тепърва започва надпреварата на пивоварните компании за вниманието на клиента и не е изключено пренареждане на играчите на пазара.

Инвестиции

"Карлсберг България" от една страна е сред най-големите инвеститори в шуменския регион. Само за 2009 г. вложихме над 22 млн. лв. в пивоварните ни в Шумен и Благоевград, а през 2010 г. въпреки трудните икономически условия, планираме да инвестираме в прозиводствената база и капацитет на заводите още над 15 млн. лв., казва Грънчаров. Пет милиона лева ще бъдат вложени за изграждането на нов логистичен център до Шумен. Общата стойност на инвестициите на "Карлсберг България" в Шумен за периода 2004-2010 г. ще надхвърли 75 млн. лв.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души