Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

"Карлсберг България" изпревари "Каменица" АД по пазарен дял

Автор: Pari.bg 18 май 2010

"Карлсберг България" вече стабилно е Номер 2 на пазара на бира у нас, съобщи изпълнителният директор на компанията Александър Грънчаров. От началото на годината, в условията на свиващ се пазар, "Карлсберг България" постига близо 30% дял от общия пазар на бира в страната, уточни Грънчаров. Така бирената компания, която има две пивоварни - една в Шумен и една в Благоевград, изпревари "Каменица" АД и се нареди на второ място след лидера Загорка АД.

Трите компании държат близо 90% от пазара на бира в България.

За първото тримесечие на 2010 г. най-силната марка на "Карлсберг България" - "Шуменско", е достигнала 19% пазарен дял от общия бирен пазар, а в домашния регион той е нараснал до 31%. От компанията казват, че ръст бележат и всички останали търговски марки на компанията, особено "Туборг" и " Пиринско".

Пазар
Кризата сви потреблението на бира у нас през миналата година с 11% до 5 млн. хектолитра. За тази година обаче се очаква по-лек спад от около 5% по прогноза на Съюза на пивоварите в България. С наближаването на летния сезон тепърва започва надпреварата на пивоварните компании за вниманието на клиента и не е изключено пренареждане на играчите на пазара.

Инвестиции

"Карлсберг България" от една страна е сред най-големите инвеститори в шуменския регион. Само за 2009 г. вложихме над 22 млн. лв. в пивоварните ни в Шумен и Благоевград, а през 2010 г. въпреки трудните икономически условия, планираме да инвестираме в прозиводствената база и капацитет на заводите още над 15 млн. лв., казва Грънчаров. Пет милиона лева ще бъдат вложени за изграждането на нов логистичен център до Шумен. Общата стойност на инвестициите на "Карлсберг България" в Шумен за периода 2004-2010 г. ще надхвърли 75 млн. лв.

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Цената на кафето на световните пазари е намаляла с 2.9% Общото потребление на кафе в света през 2014 г. нарасна до 149.8 милиона чувала, което представлява среден годишен ръст от 2.4% през последните четири години.
Как Target прогнозира промените в потребителското поведение на своите клиенти Ако млада жена влезе в магазина и купи лосион с кокосово масло, чанта за разходка и светлосиньо каре, софтуерът на търговската верига ще се произнесе: вероятността за бременност на жената е 87%