Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

ИПИ: Веригите държат около 40% от българския пазар на дребно

Автор: Мара Георгиева 05 септември 2017

Проучване на Института за пазарна икономика отчита ефекта на големите търговци върху икономиката

Фотограф: Надежда Чипева

Навлизането и разширяването на дейността на търговските вериги има благоприятен ефект върху икономиката на страната като цяло. Секторът изсветлява и привлича значителни инвестиции. Потребителите получават по-голям избор на стоки и гаранция за качество. Това са част от изводите в изследването "Видимите и невидимите ефекти от навлизането на модерната търговия в България: факти срещу митове" на Института за пазарна икономика (ИПИ).

Обектите и оборотите растат

Броят на обектите и оборотът на търговските вериги в България расте. Според анализаторите от ИПИ обаче "тази тенденция няма почти никакъв ефект върху традиционните магазини", чиито обороти "остават де факто непроменени между 2012 и 2015 г., а при специализираните дори се наблюдава ръст".

През 2015 г. делът на фирмите с над 250 заети (които до голяма степен се припокриват с веригите) в търговията на дребно е 25.6%, твърди изследването, като цитира данни на Евростат. От ИПИ посочват и оценки на Института за пазарни проучвания GfK (въз основа на данни към 2015 г.), според които търговските вериги във всичките им формати - хипермаркети, супермаркети, дискаунтъри и кеш енд кери магазини, държат около 40% от българския пазар на дребно.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София